Pierwszy koncept o nazwie Thunderbolt ("piorun") pokazano już w 1940 roku. Pojazd zwiastował zupełnie nowy kierunek w stylistyce oraz wytyczał nowe szlaki poszukiwania technologicznych rozwiązań przy produkcji samochodów. Luksusowe auto wyposażone w rewolucyjny mechanizm chowania dachu powstało w sześciu egzemplarzach, z których cztery przetrwały do czasów współczesnych. Thunderbolt bezpośrednio zainspirował powstanie konceptu o tej samej nazwie w 1993 roku, który miał być okrętem flagowym Chryslera.
Nowy Thunderbolt nie był, tak, jak jego poprzednik, roadsterem dla wyższych sfer, ale potężnym coupe mogącym zmieścić całą, czteroosobową rodzinę. Tylna szyba przyjęła kształt dwóch bąbli, dzięki czemu miejsca w pionie nie powinno zabraknąć tam dla nikogo. Motyw wybrzuszeń przewija się przez całe nadwozie samochodu.
Pojazd ten napędzany był 32-zaworowym silnikiem V8 o mocy 270 koni mechanicznych, współpracującym z 4-stopniowym automatem i poruszającym tylną oś. Wszystkie koła wyposażono w system ABS oraz niezależne zawieszenie. W ramach wyposażenia pokładowego znalazł się system nawigacji oraz centrum rozrywkowe, w skład którego wchodził komputer, telewizor oraz magnetowid.
Thunderbolt nie był nigdy przeznaczony do produkcji seryjnej a szereg różnych rozwiązań stylistycznych dzielił z innymi konceptami Chryslera z tamtego okresu.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 01.11.2007