Hiszpańskie studio Mazel trudniące się projektowaniem nadwozi samochodowych i programami badawczymi od kilku lat prezentuje regularnie prototypy. Dziełem firmy jest między innymi sportowe coupe Sportiva Latina opracowane wraz z Fiatem, napędzane silnikiem o mocy 440 koni mechanicznych. Inny przykład to koncepcyjne buggy JAV X dysponujące mocą aż 600 KM. W studiu Mazel powstały także nadwozia dla supersportowych aut marki Hispano-Suiza, której wskrzeszenie planuje się już od paru lat (koncepcyjny model HS 21, K8 oraz HS 21-GTS, którego wprowadzenie do produkcji jest ciągle odwlekane). W roku 2006 na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano model, który ma po raz pierwszy wprowadzić markę Mazel na rynek - Identity i1 (opracowany wspólnie z H2R Design Consulting).
Sportowe coupe, w którym dopatrzeć można się inspiracji autami od Ferrari i Lamborghini począwszy a na dalekowschodnich Mazdach skończywszy mieści w swoim wnętrzu dwie osoby. W środkowym tunelu zintegrowano większość przełączników, w tym elektroniczne sterowanie zmianą biegów i hamulcami (Shift by Wire oraz Brake by Wire). Systemy te, mające dostarczyć zupełnie nowych wrażeń podczas jazdy, oraz zewnętrzne oświetlenie opracowano w firmie Ficosa. Podwozie z materiałów kompozytowych zbudowano we włoskim ATR, trudniącym się w tym fachu od wielu lat. Prace badawcze nad karoserią, stworzoną także w kompozytów prowadzono w Turynie. Charakter auta podkreślono 19-calowymi felgami z przodu oraz większymi, 20-calowymi z tyłu.
Do napędu Identity i1 użyto aluminiową V8 o mocy blisko 490 koni mechanicznych. Jednostkę tą umieszczono centralnie i sprzężono z 6-stopniowym automatem przenosząc napęd na tylną oś. Niestety w temacie osiągów pojazdu nie wiadomo nic.
Tak zaawansowany prototyp nie był jedynie pokazem możliwości hiszpańskiego studia, ale projektem, który w najbliższej przyszłości miał trafić do produkcji. Takowa miała wystartować już w 2007 roku pod skrzydłami firmy Identity Cars w La Corunie. Jak dotąd nic jednak nie wskazuje na to, iż produkcję rzeczywiście rozpoczęto.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 14.10.2007