Indyjskie studio Dilip Chhabria Design od 1993 roku trudni się budową nadwozi, konceptów, tuningiem i przedłużaniem samochodów innych marek. Pozycja firmy znacznie wzrosła w ostatnich latach a ilość modeli aut, które wyszły z DC idzie już w dziesiątki. W 2002 roku firmie powierzono zbudowanie nadwozia prototypowego Aston Martina AM V8 Vantage a w kolejnych latach DC wzięło na warsztat takie samochody jak Noble M12 GTR3, Toyota MR2 czy Porsche Cayenne, tworząc na ich bazie coś zupełnie nowego.
W lutym 2006 roku zaprezentowano koncepcyjne coupe o nazwie Royal, bazujące na modelu Phantom spod znaku Rolls-Royce'a (inna wersja mówi, iż auto bazuje na modelu Silver Spirit III z 1995 roku). Na zewnątrz z brytyjskiej limuzyny pozostał właściwie jedynie przedni, ogromny grill - cała reszta zamieniona została na agresywne coupe z wąskim tyłem, który budzi bardzo mieszane uczucia. Wnętrze, do którego wejście otwierają unoszone do góry drzwi obito skórą w kolorze czerwonej pomarańczy.
Według nieoficjalnych informacji Royal powstał na zamówienie pewnego Anglika a sam samochód w marcu 2006 roku i później nie raz widywany był w Londynie i okolicach (a reakcja na auto widziane na żywo była z goła odmienna od reakcji na zdjęcia studyjne, na których coupe jawi się niezwykle atrakcyjnie). Niestety żadne dane techniczne na temat pojazdu nie są znane.
Samochód mylony często z brytyjskim producentem luksusowych limuzyn ma niewiele z nim wspólnego, do czego Rolls-Royce otwarcie się przyznaje. Także w lutym 2006 Brytyjczycy zaprezentowali koncept własnego coupe na bazie Phantoma - potężne 101EX. Samochód już w 2008 roku ma trafić do produkcji podczas gdy DC Royal pozostanie zapewne tylko jednorazowym, egzotycznym eksperymentem.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 14.11.2007