Zdjęcie K.O 8 Coupe

K.O 8 Coupe

Zobacz zdjęcia (8)
  • 135 KM
  • ? Nm
  • ? s
  • ? km/h
Przybliżony czas czytania: 3 minuty i 10 sekund.

K.O to bardzo młoda, japońska firma, za którą stoi niejaki Ken Okuyama. Stylista ten w ciągu dwudziestu lat kariery pracował nad wyglądem tak znaczących aut jak Honda NSX, Porsche 911 generacji 996 czy też piątej generacji amerykańskiej Corvette. Pracując od roku 2004 w słynnej Pininfarinie zaangażowany był w prace nad Ferrari Enzo, wyjątkowym Ferrari P4/5 oraz konceptem Maserati Birdcage i limuzyną Quattroporte. Z włoskiego studia odszedł w 2006 roku, by wystartować z czymś autorskim. We własnej firmie zaczynał od mebli, robotów oraz okularów i innych przedmiotów codziennego użytku. Na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie na początku marca 2008 roku powrócił do czterech kółek podwójnym uderzeniem w postaci modeli 7 Spider oraz 8 Coupe.

Oba pojazdy łączy podwozie zbudowane z włókien węglowych oraz zawieszenie oparte na podwójnych wahaczach. Linie nadwozia Spidera i Coupe były inspirowane kształtami katany, tradycyjnego, jednosiecznego japońskiego miecza, który wywodził się z chińskich mieczy i zaczął formować się w VII wieku. Broń ta charakteryzuje się nieco wygiętym ostrzem oraz przeważnie ostro ściętym końcem. W końcówce XVI wieku katana stała się ulubionym wyposażeniem samurajów. Pojazdy odwołują się także do filozofii Zen (czysta przyjemność z jazdy) oraz... sushi (siła i mnogość wrażeń w prostocie).

Poza płytą podłogową i zawieszeniem Coupe to już zupełnie inne auto niż nagi Spider. Pojazd został przede wszystkim całkowicie zabudowany, posiada pełne oszklenie, dach, zderzaki i finezyjne lampy złożone z będących na fali diod LED, które jeszcze nie tak dawno kojarzone były jedynie z pojazdami rodem z filmów science-fiction. Wystające na zewnątrz koła zamknięto pod pękatymi nadkolami a całość, w przeciwieństwie do nie pomalowanego modelu 7, pokryto wiśniowym lakierem. Co ciekawe istnieje możliwość zabudowania podobnymi panelami nadwoziowymi (w szczególności dachem) także Spidera. Karbonowy dach w przypadku Coupe można całkowicie zdemontować. Wprowadzenie kompletnego nadwozia pociągnęło także nieznaczny wzrost wymiarów zewnętrznych: Coupe jest o 13 centymetrów dłuższe i 1 centymetr szersze. Pozostaje tak samo niskie jak Spider - zaledwie 110 centymetrów.

Do środka wsiadamy prawie identycznie jak w przypadku modelu 7, po uniesieniu do góry drzwi niczym skrzydeł motyla, przeszkodą może być jedynie obecność dachu. Przed kierowcą umieszczono cyfrowy zestaw zegarów a całość utrzymano w podobnie minimalnym stylu jak w wersji odkrytej.

Największe różnice między K.O 7 a K.O 8 sprowadzają się do napędu. To pierwsze auto porusza się dzięki sile 2-litrowego, benzynowego silnika o mocy 250 koni mechanicznych. Ósemka będzie czerpała siłę lokomocyjną z silnika... elektrycznego (trzyfazowego). Niewielka jednostka zasilana przez litowo-jonowe baterie o pojemności 18 kilowatogodzin pozwalać ma na przejechaniu bez ładowania 160 kilometrów. Moc takiego układu sięga 100 kW, co odpowiada 136 KM. Napęd elektryczny na być dostępny w późniejszym czasie także dla 7.

7 Spider jest już prawie gotowy do produkcji, 8 Coupe to jedynie koncept. Jego czas ma nadejść także w Genewie w 2009 roku, na kiedy to zapowiadana jest wersja produkcyjna.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 20.03.2008

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 8)
  • K.O 8 Coupe - Zdjęcie 1
  • K.O 8 Coupe - Zdjęcie 2
  • K.O 8 Coupe - Zdjęcie 3
  • K.O 8 Coupe - Zdjęcie 4
  • K.O 8 Coupe - Zdjęcie 5
  • K.O 8 Coupe - Zdjęcie 6
  • K.O 8 Coupe - Zdjęcie 7
  • K.O 8 Coupe - Zdjęcie 8
Zdjęcia: Ken Okuyama Cars Dane techniczne i osiągi
Rocznik2008
Typkoncept coupe
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyelektryczny
  Położenie
  Pojemnośćbrak danych
  Moc135 KM
  Moment obrotowybrak danych
WYMIARY
Masabrak danych
Długośćbrak danych
Szerokośćbrak danych
Wysokośćbrak danych
OSIĄGI
0-100 km/hbrak danych
Prędkość maks.brak danych
Inne prezentacje