Pod koniec 2005 niemiecki Gumpert rozpoczął produkcję supersportowego modelu Apollo, mającego swoje korzenie w tuningowej firmie MTM oraz w byłych pracownikach koncernu Audi, którzy przyczynili się do największych sukcesów marki w rajdach samochodowych. Pojazd, który równie dobrze miał sobie radzić na torze wyścigowym jak i zwykłej drodze oferowany jest z silnikiem o mocy 650 koni mechanicznych. Teoretycznie wystarczająca moc została zakwestionowana przez samych twórców pojazdu, który na salonie samochodowym w Genewie w 2006 roku zaprezentowali znacznie mocniejszą odmianę Apollo Sport.
Silnik pozostał ten sam - stuningowane przez MTM, podwójnie doładowane V8 mające swoje korzenie w Audi RS6. W tym przypadku jednak inżynierowie poszli na całość i wykrzesali z tej jednostki okrągłe 800 koni mechanicznych! Jednocześnie odmiana Sport w porównaniu do podstawowej wersji otrzymała potężny, tylny spoiler oraz przytyła o 100 kilogramów. Całkowicie spłaszczono także wlot powietrza nad dachem, który w pierwszych prototypach trochę szpecił auto wystając wysoko nad dachem. Dopieszczono wnętrze. Fotele, drzwi i deskę rozdzielczą pokrywa tapicerka z alcantry a wyposażenie seryjne obejmuje klimatyzację, nawigację satelitarną, odtwarzacz CD oraz kamerę wsteczną. Osiągi niespodziewanie pozostały bez zmian - 3 sekundy do setki i maksymalnie 360 km/h. Gdyby ktoś chciał startować Apollem w wyścigach z głowy miałby problem z maksymalnym skróceniem czasu postoju w boksie - w samochodzie zainstalowano pneumatyczny podnośnik a koła mocowane są na jednej, centralnej śrubie.
Auto przeszło wszelkie niezbędne testy zderzeniowe i posiada homologację do poruszania się po cywilnych drogach. Cena modelu Sport sięga prawie 300 tysięcy euro, czyli aż 60 więcej niż wersji podstawowej.
Według informacji opublikowanych w marcu w magazynie motoryzacyjnym "Autocar" Gumpert już pracuje nad zupełnie nowym modelem, który miałby dysponować nieco mniejszą mocą, być o wiele bardziej komfortowym i dużo mniej zorientowanym na jazdę torową. Pojazd miałby pojawić się dopiero w 2010 roku. Nie wiadomo czy bazowałby na Apollo czy byłby zupełnie nową konstrukcją.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Pierwsze opracowanie: 17.10.2007
Ostatnia aktualizacja: 04.02.2008
Rocznik | 2006 |
Typ | supercar |
Cena | 299 500 € |
SILNIK i NAPĘD | |
---|---|
Silnik spalinowy | V8 Twin Turbo |
Położenie | centralne |
Pojemność | 4163 cm³ |
Moc | 800 KM |
Moment obrotowy | brak danych |
Napęd | tył |
Skrzynia biegów | sekw, 6st. |
WYMIARY | |
Masa | 1200 kg |
Długość | 4460 mm |
Szerokość | 1998 mm |
Wysokość | 1114 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Rozstaw kół przód/tył | 1690/1598 mm |
Opony przód | 255/35 ZR 19 |
Opony tył | 345/35 ZR 19 |
Zbiornik paliwa | 120 l |
OSIĄGI | |
0-100 km/h | 29 s |
Prędkość maksymalna | 360 km/h |
Nordschleife | 7:11,57 |