Mało znane studio projektowo-rozwojowe o dźwięcznej nazwie I2B Concept to belgijski twór. Tworzą je trzy osoby zafascynowane supersportowymi pojazdami: Ivan Ivanoff, Branimir Dobrev oraz Ivan Stoyneshky. Ich pierwszym dziełem był koncept Raven ("kruk"), który ujżał światło dzienne w roku 2005.
Samochód ten powstał z myślą o 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w którym miał pojawić się w roku 2006, oraz całej europejskiej serii GT. Jego futurystyczna sylwetka charakteryzowała się znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi idącymi w parze ze środkiem ciężkości umieszczonym możliwie najniżej (prześwit tylko 7 centymetrów). Pierwotny pomysł nie zakładał wyposażenia pojazdu w potężny, tylny spoiler, ale obliczenia wykonane w programie komputerowym Fluent wykazały, iż samochód nie będzie miał wystarczającej siły dociskowej. Wielkie skrzydło nie ujmujące konceptowi wiele urody zamontowano w oryginalny sposób, mocując je na pionowej płaszczyźnie tyłu pojazdu a nie poziomym spadzie.
Pojazd miał mieć układ klasycznego ścigacza - silnik umieszczony centralnie i napęd na tylne koła. Jednostką napędową miał być bliżej nie określony motor V10 o mocy około 507 koni mechanicznych. Masa Ravena nie miała przekraczać 1200 kilogramów.
Auto powstało jedynie jako model w skali 1:10. Małe zainteresowanie zewnętrznych koncernów i potencjalnych inwestorów spowodowało, że samochód nie wyjechał dotychczas na tory wyścigowe i ciągle czeka na lepsze czasy na stole kreślarskim (a raczej monitorze komputera).
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 29.10.2007
Rocznik | 2005 |
Typ | ? |
Cena | wirtualny konce |
SILNIK i NAPĘD | |
---|---|
Silnik spalinowy | V10 |
Położenie | centralne |
Pojemność | brak danych |
Moc | 507 KM |
Moment obrotowy | brak danych |
Napęd | tył |
WYMIARY | |
Masa | 1200 kg |
Długość | 4600 mm |
Szerokość | 2010 mm |
Wysokość | 1100 mm |
Rozstaw osi | 2600 mm |
Opony przód | 255/40 ZR 20 |
Opony tył | 335/30 ZR 20 |
OSIĄGI | |
0-100 km/h | brak danych |
Prędkość maksymalna | brak danych |