W 1998 roku włoski Fioravanti zaprezentował prototyp futurystycznego coupe o nazwie F100, kłaniającego się Ferrari z okazji setnej rocznicy urodzin założyciela koncerny z Maranello. Na salonie w Turynie w 2000 roku pokazano wersję otwartą - F100 R.
W tym dwuosobowym roadsterze skupiono się przede wszystkim na aerodynamice i nie dopuszczeniu do tego, aby w jego futurystycznym wnętrzu (znanym już z wersji coupe) pęd powietrza miał za wiele do gadania. Innowacyjna, przednia szyba powstała z dwóch, kulistych wycinków z załamaniem między nimi, kierujących rozpędzone powietrze ponad otwartą przestrzenią wnętrza samochodu. W miejscu bocznych lusterek zamontowano dwie kamery. Podobnie jak F100 tak i F100 R pozostał tylko prototypem.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 04.04.2007
Rocznik | 2000 |
Typ | Roadster, prototyp |
SILNIK i NAPĘD | |
---|---|
Silnik | brak danych |
Skrzynia biegów | Sekw., półauto. |
WYMIARY | |
Masa | brak danych |
Długość | 4430 mm |
Szerokość | 1910 mm |
Wysokość | 1070 mm |
Rozstaw osi | 2550 mm |
Rozstaw kół przód/tył | 1600/1620 mm |
OSIĄGI | |
0-100 km/h | brak danych |
Prędkość maksymalna | brak danych |