W roku 1972 w Mediolanie, stolicy mody, pojawił się Gianni Versace, mając stworzyć kolekcję dla znanej firmy włókienniczej. Sześć lat później założony został dom mody Versace, będący dziś potężnym koncernem i jednym z najbardziej znanych i renomowanych producentów odzieży na świecie. Dwadzieścia osiem lat później słynna firma tchnęła swego ducha w okręt flagowy marki Lamborghini - model Murcielago LP640...
LP640 Versace miał swoją premierę podczas paryskiego salonu samochodowego pod koniec września 2006 roku. Wszelkie modyfikacje ograniczono do subtelnych zmian we wnętrzu, zaopatrzeniu bagażnika i drobniejszych detalach. Technicznie jest to zwykłe LP640. Pojazd zarówno w środku i na zewnątrz utrzymano w czarno-białej kolorystyce. Wybór koloru nadwozia ograniczono do bieli (Isis White) lub czerni (Aldebaran Black). Specjalnie zaprojektowane, czarne felgi dostępne są tylko w modelu Versace. W środku największą uwagę zwracają fotele obszyte czarną i białą skórą z motywem greckiego labiryntu, który dyskretnie wypełnia także niektóre panele i boki drzwi. Możliwe jest także opcjonalne pociągnięcie go aż na zewnątrz drzwi. W wyposażeniu standardowym znalazły się karbonowe elementy wnętrza, półautomatyczna skrzynia biegów oraz przeszklona pokrywa silnika. Wszystkie te elementy w standardowym LP640 dostępne są za dopłatą. Ekskluzywne Murcielago wyposażono także standardowo w dwie walizki ulokowane w bagażniku. W domyśle jedna przeznaczona jest dla mężczyzny a druga dla kobiety. Obie walizki ozdobione są numerem seryjnym, znakiem Versace oraz personaliami właścicieli a w ich wnętrzu znajdują się rękawiczki i buty przeznaczone do jazdy. Opcjonalnie można zakupić jeszcze luksusowy zegarek (damski lub męski). W środku pojazdu nie mogło oczywiście zabraknąć miejsca na obowiązkową tabliczkę z numerem egzemplarza i znakiem firmowym Versace.
Oficlajna produkcja Murcielago LP640 Versace miała zamknąć się w liczbie zaledwie 10 egzemplarzy. Najprawdopodobniej jednak powstało dwa razy więcej - tabliczki znamionowe wypatrzonych aut podają liczbę 20. Co ciekawe powstała tylko jedna wersja roadster. Została ona sprzedana w lutym 2007 roku na aukcji charytatywnej.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 18.08.2007
Rocznik | 2006 |
Typ | supercar |
SILNIK i NAPĘD | |
---|---|
Silnik spalinowy | V12 |
Położenie | centralne |
Pojemność | 6494 cm³ |
Moc | 640 KM |
Moment obrotowy | 650 Nm |
Napęd | 4 koła |
Skrzynia biegów | półauto, 6st. |
WYMIARY | |
Masa | 1665 kg |
Długość | 4610 mm |
Szerokość | 2058 mm |
Wysokość | 1135 mm |
Rozstaw osi | 2665 mm |
Rozstaw kół przód/tył | 1635/1695 mm |
Opony przód | 245/35 ZR 18 |
Opony tył | 335/30 ZR 18 |
Zbiornik paliwa | 100 l |
OSIĄGI | |
0-100 km/h | 34 s |
Prędkość maksymalna | 340 km/h |