Mało znane studio projektowo-rozwojowe o dźwięcznej nazwie I2B Concept to belgijski twór. Tworzą je trzy osoby zafascynowane supersportowymi pojazdami: Ivan Ivanoff, Branimir Dobrev oraz Ivan Stoyneshky. Ich pierwszym dziełem był koncept Raven ("kruk"), który ujżał światło dzienne w roku 2005.
Samochód ten powstał z myślą o 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w którym miał pojawić się w roku 2006, oraz całej europejskiej serii GT. Jego futurystyczna sylwetka charakteryzowała się znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi idącymi w parze ze środkiem ciężkości umieszczonym możliwie najniżej (prześwit tylko 7 centymetrów). Pierwotny pomysł nie zakładał wyposażenia pojazdu w potężny, tylny spoiler, ale obliczenia wykonane w programie komputerowym Fluent wykazały, iż samochód nie będzie miał wystarczającej siły dociskowej. Wielkie skrzydło nie ujmujące konceptowi wiele urody zamontowano w oryginalny sposób, mocując je na pionowej płaszczyźnie tyłu pojazdu a nie poziomym spadzie.
Pojazd miał mieć układ klasycznego ścigacza - silnik umieszczony centralnie i napęd na tylne koła. Jednostką napędową miał być bliżej nie określony motor V10 o mocy około 507 koni mechanicznych. Masa Ravena nie miała przekraczać 1200 kilogramów.
Auto powstało jedynie jako model w skali 1:10. Małe zainteresowanie zewnętrznych koncernów i potencjalnych inwestorów spowodowało, że samochód nie wyjechał dotychczas na tory wyścigowe i ciągle czeka na lepsze czasy na stole kreślarskim (a raczej monitorze komputera).
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 29.10.2007