W ostatniej dekadzie XX wieku specjaliści z Instytutu Stylistycznego Chryslera (CDI - Chrysler Design Institute) nie próżnowali, wypuszczając pokaźną liczbę konceptów, które nigdy nie trafiły do produkcji seryjnej, ale pewne ich echa odzywały się w pojazdach, które wyjeżdżały w kolejnych latach z fabryk amerykańskiego giganta.
W roku 1992 zaprezentowano koncept o nazwie Cirrus, który w linii prostej był pokazem możliwości oraz polem treningowym do wprawienia się w nowych proporcjach nadwozia z kabiną pasażerską silnie przesuniętą ku przodowi. Wyróżnikiem takiej koncepcji jest linia maski i przedniej szyby nie mająca praktycznie żadnych załamań na styku tych dwóch powierzchni.
Do napędu użyto turbodowałowany, trzylitrowy, dwufazowy silnik V6 rozwijający moc aż 405 koni mechanicznych i żywiący się alkoholem. Spełniał on wszelkie normy emisji spalin stanu Kalifornia na rok 1996.
Model o nazwie Cirrus sprzedawany był w USA w latach 1995-2000. Nie miał on jednak nic wspólnego z konceptem o tej samej nazwie.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 01.11.2007