W marcu 1998 podczas genewskiego salonu do supercoupe W12 pokazanego w Tokio parę miesięcy wcześniej dołączył zarumieniony roadster, którego emanuujące technicznych erotyzmem nadwozie zaprojektował Giorgetto Giugiaro (tak samo jak W12 Syncro). Samochód został zbudowany przez włoskie ItalDesign. W przeciwieństwie do napędzanego na wszystkie koła coupe odkryta wersja miała napęd przenoszony tylko na tylną oś. Rozwiązanie to było dużo bliże seryjnym planom snutym przez niemiecki koncern, które nie znalazły ostatecznie realizacji w rzeczywistości...
Roadster podobnie jak coupe wyposażono w umieszczony centralnie silnik W12. Jednostka ta jest jedną z najmniejszych dwunastocylindrówek świata. Rozwija moc około 420 koni mechanicznych, co pozwala w tym przypadku rozpędzić się do (teoretycznych) 290 km/h.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 13.04.2007