Pod koniec 2006 roku niemiecki producent wyczynowych zawieszeń H&R zaprezentował opracowany wspólnie z zespołem startującym w niemieckiej serii GT oraz lokalnym tunerem pojazd o wiele mówiącym oznaczeniu Mission 400 Plus. Pod nazwą tą skryto silnie zmodyfikowane Porsche 911 Turbo generacji 997, mające przekroczyć prędkość 400 km/h. Wkrótce H&R wzięło udział w identycznym projekcie tunera 9ff.
Tuner z Dortmund ma już na swoim koncie spektakularne wyczyny jeśli chodzi o przeróbki modeli spod znaku Porsche. W roku 2004 podrasowane przez nich 911 Turbo rozpędziło się do 372 km/h. Później model GT3 wzmocniony do 840 KM osiągnął niebagatelną prędkość 388 km/h. Na początku 2006 roku 9ff mogło pochwalić się najszybszym kabrioletem świata - przerobiona przez nich 911 generacji 997 rozpędziła się do 381 km/h! W roku 2007 przyszedł czas na kolejne 911 GT3 i przekroczenie bariery 400 km/h (nad którym prace trwały już od dwóch lat). W domyśle: pobicie rekordu prędkości Bugatti Veyrona. Model mający tego dokonać nazwano GT9.
Masa samochodu spadła do tylko 1330 kilogramów. Dach obniżono a całe nadwozie wydłużono. Wyczynowe zawieszenie, czerpiące pełnymi garściami ze sportów motorowych to w pełni dzieło H&R. Tarcze hamulcowe przy wszystkich kołach mają 38 centymetrów średnicy a felgi średnicę 19 cali.
Standardowy, 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,6 litrów rozwiercony został do czterech litrów a kolejne modyfikacje doprowadziły do wzrostu mocy aż do 987 koni mechanicznych. Wszystko to przenoszone na tylną oś poprzez 6-stopniową skrzynię biegów pozwalać ma na rozpędzenie się do setki w 3,2 sekundy i prędkość maksymalną nawet 410 km/h! Dla lepszego rozkładu masy silnik umieszczono w pozycji centralnej, przed tylną osią.
GT9 ukończono pod koniec 2007 roku, po kilku miesiącach podjęto oficjalną próbę pobicia rekordu prędkości. Dnia 10 kwietnia 2008 roku GT9 na torze z Papenburgu rozpędził się do imponujących 409 km/h! Plany 9ff zakładają wypuszczenie 20 egzemplarzy w cenie 476 tysięcy euro każdy.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Pierwsze opracowanie: 16.11.2007
Ostatnia aktualizacja: 10.05.2007
Rocznik | 2007 |
Typ | tuning, supercar |
SILNIK i NAPĘD | |
---|---|
Silnik spalinowy | rzędowy, 6 cyl. |
Położenie | centralne |
Pojemność | 4010 cm³ |
Moc | 987 KM |
Moment obrotowy | 964 Nm |
Napęd | tył |
Skrzynia biegów | manual, 6 st. |
WYMIARY | |
Masa | 1326 kg |
Długość | 473 mm |
Szerokość | 1860 mm |
Wysokość | 1180 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Opony przód | 235/35 ZR 19 |
Opony tył | 325/30 ZR 19 |
Zbiornik paliwa | 92 l |
OSIĄGI | |
0-100 km/h | 32 s |
Prędkość maksymalna | 409 km/h |
Średnie spalanie | 17.6 l/100km |