Ulubionym salonem samochodowym Koenigsegga jest marcowa, szwajcarska Genewa, gdzie regularnie prezentuje swoje nowe modele. W 2007 Szwedzi pokazali tam aż trzy nowe modele - obok 'zrewolucjonizowanego' CCX'a i wyścigowego CCGT zadebiutował CCXR, określony pieszczotliwie Flower Power (Moc Kwiatów) i napędzany... biopaliwem.
Przyjazny środowisku supercar karmi się paliwową mieszanką E85, składającą się z do 85% etanolu połączonego z benzyną bądź inną substancją węglowodorową. Paliwo takie powszechnie stosuje się w Szwecji, notuje ono także stały wzrost popularności w USA. Poza wydzielaniem znacznie mniejszej ilości szkodliwych sybstancji (o ponad 3/4 mniej) spalanie etalonu ma jeszcze dwie, ogromne zalety: bardzo wysoka liczba oktanów (wysokoenergetycznych składników paliwa) i zdolność schładzania komór spalania, prowadzące do potężnego wzrostu mocy.
Silnik CCXR rozwija ostatecznie imponującą moc 1032 koni mechanicznych (1018 hp) i maksymalny moment obrotowy 1060 niutonometrów! Producent przezornie milczy na temat osiągów a pierwsze oficjalne testy są zapewne kwestią najbliższych tygodni. Bezproblemowe przekroczenie 400 km/h wydaje się oczywiste (w 2005 roku słabszy o ponad 200 KM CCR rozpędził się do 388 km/h). Koenigsegg każdemu posiadaczowi modelu CCX oferuje dokonanie zmian i przystosowanie do biopaliwa.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 15.03.2007