Zdjęcie Peugeot RC Cup

Peugeot RC Cup

Zobacz zdjęcia (52)
  • 190 KM
  • ? Nm
  • ? s
  • 230 km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty i 30 sekund.

Żywot większości konceptów z reguły kończy się właściwie w momencie prezentacji - po odwiedzeniu kolejnych wystaw lądują zazwyczaj na zawsze wśród eksponatów fabrycznych muzeów będąc odkurzanymi od czasu do czasu przy okazji okolicznościowych salonów czy konkursów piękności. W gorszych przypadkach zostają unicestwione w ramach różnych programów rozwojowych bądź stają się dawcami podzespołów do kolejnych konstrukcji a w najlepszych mogą trafić do rąk własnych twórców czy pasjonatów, dzięki którym będą mogły zasmakować asfaltu. Jeszcze inny los spotkał Peugeota RC.

To atrakcyjnie i zadziornie stylizowane coupe pokazano po raz pierwszy podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie w 2002 roku. Pojazd pojawił się tam w dwóch wersjach silnikowych - auto pomalowane na czarno napędzane było tradycyjnym silnikiem benzynowym a pokryte czerwonym lakierem skrywało w sobie Diesla. Żadna z tych opcji nie weszła do produkcji seryjnej, ale przyszłość okazała się bardziej łaskawa dla modelu napędzanego silnikiem wysokoprężnym. W lutym 2004 roku Francuzi ogłosili plany serii wyścigów, w których główną i jedyną rolę odgrywałby RC napędzany silnikiem HDi.

Kabinę auta wykonano z paneli z włókien węglowych o strukturze plastra miodu i połączono w całość z klatką bezpieczeństwa, którą z kolei połączono z ramą trzymającą fabrykę siły motorycznej. Do tej samej konstrukcji przymocowano ramiona tylnego zawieszenia podczas gdy amortyzatory zgrano z karbonową skorupą stanowiącą nadwozie. Przy budowie zacisków i tarcz układu hamulcowego posłużono się ceramicznymi spiekami.

Wnętrze auta wypatroszono do minimum i zamontowano w nim jeden, kubełkowy fotel od Recaro. Masa całego pojazdu spadła do około 800 kilogramów (RC Carreau z Dieslem ważył 950 kg).

Silnik umieszczono w pozycji centralnej tuż przed przednią osią, co wyeliminowało wał napędowy. Jednostkę napędową połączono z sześciostopniową, hydrauliczną przekładnią sekwencyjną mogącą pracować w trybie w pełni automatycznym. Sam silnik to nowoczesna, wysokoprężna jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,2 litrów i mocy około 190 koni mechanicznych. W wersji wyścigowej przygotowano ją do spalania mieszanki, w której 50% stanowi tradycyjny olej napędowy a druga połowa to podwójny ester z kwasów tłuszczowych i metanolu.

Pierwszy sezon RC Cup zakładał siedem pucharowych wyścigów oraz dwa poza klasyfikacją (jeden w Belgii i drugi w Hiszpanii). Ostatnia runda z tej serii miała miejsce w roku 2006.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 27.01.2008

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 52)
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 1
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 2
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 3
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 4
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 5
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 6
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 7
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 8
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 9
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 10
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 11
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 12
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 13
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 14
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 15
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 16
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 17
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 18
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 19
  • Peugeot RC Cup - Zdjęcie 20
Zdjęcia: Peugeot Dane techniczne i osiągi
Rocznik2004
Typwyścigowe
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyDiesel R4
  Położeniecentralne
  Pojemność2168 cm³
  Moc190 KM
  Moment obrotowybrak danych
Napędtył
WYMIARY
Masa800 kg
Długośćbrak danych
Szerokośćbrak danych
Wysokośćbrak danych
OSIĄGI
0-100 km/hbrak danych
Prędkość maks.230 km/h
Inne prezentacje