Zdjęcie Lamborghini Gallardo GT3

Lamborghini Gallardo GT3

Zobacz zdjęcia (6)
  • 520 KM
  • 510 Nm
  • ? s
  • ? km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty i 50 sekund.

Lamborghini w przeciwieństwie do Ferrari i Porsche, którym to seryjnie produkowane auta z rozjuszonym bykiem na masce co chwilę ucierają nosa zmuszając do wytężonej pracy nad niezbędnymi ulepszeniami nie miało nigdy wielkiego szczęścia do sportów samochodowych. O przygodzie z Fomrułą 1 na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych praktycznie już nikt nie pamięta, liczne wyścigowe odmiany Diablo nie mogły z różnych względów wypełnić pokładanych w nich nadziei, a Murcielago R-GT mimo kilku dobrych chwil w ogólnym rozrachunku rozczarowało na całej linii.

R-GT zbudowano przy współpracy działu Audi Sport oraz inżynierów z Reiter Engineering. Ci ostatni wkroczyli do akcji także w przypadku Gallardo gdy przyszło do stworzenia auta pod klasę GT3 w serii wyścigów samochodów turystycznych FIA.

Wyścigowe Murcielago zbudowano od podstaw, wyścigowe Gallardo powstało według starego przepisu, w którym z seryjnie produkowanego auta wyrzucamy wszystko co ciąży i modyfikujemy silnik, zawieszenie i hamulce zgodnie z wytycznymi nakreślanymi przez regulamin imprezy, w której chcemy startować oraz wymogami toru. Idea prosta i szybka w realizacji. Do boju Gallardo nie mogło wyruszyć też bez odpowiedniego oręża. Cywilne wdzianko zamieniono na służbowy mundur, który wyróżniały dodatkowe wcięcia na wloty powietrza po bokach przedniego zderzaka, potężne skrzydło na tyle, zmodyfikowany dyfuzor oraz nieco większe końcówki układu wydechowego umieszczone w miejscu zarezerwowanym dla tablicy rejestracyjnej. Poza tym wszystko wygląda podejrzanie normalnie, nie ma tak jak w przypadku Murcielago R-GT nagiego karbonu, choć wiele elementów wymieniono na lżejsze odpowiedniki z kompozytów.

Nowy układ wydechowy zwiększył moc silnika do 535 KM. Wraz z nim zamontowano także nowe układy chłodzenia i zmodyfikowaną, sekwencyjną skrzynię biegów E-Gear. Napęd przenoszony jest tylko na tył, bądź na wszystkie cztery koła.

Gallardo GT3 w swoim pierwszym starcie na Nurburgring Nordschleife w październiku 2005 roku zajęło 14 miejsce w klasyfikacji generalnej (zaczynając z 39) oraz 2 w swojej klasie. W serii FIA GT3, w której trzy sztuki Gallardo GT3 w barwach zespołu S-Berg Racing zmagają się z autami Porsche, Aston Marinta, Corvette, Jaguara, Forda, Ferrari czy Ascari wyniki bywają różne. W sezonie 2006 najlepszy kierowca zasiadający w Gallardo zajął w generalce dopiero 25 miejsce. O wiele bardziej udany był sezon 2007. Pierwszy wyścig zakończono na 3 miejscu, a w całym sezonie zespół S-Berg Racing uplasował się na 6 z 13 miejsc.

Dla klientów chcących poczuć Gallardo GT3 na własnej skórze Reiter Engineering oferuje pakiet modyfikacji (spoilery, felgi, kubełkowe fotele), który upodobniłby szosowe auto do jego wyścigowego odpowiednika, który nie ma prawda do poruszania się po zwykłych ulicach.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 03.03.2008

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 6)
  • Lamborghini Gallardo GT3 - Zdjęcie 1
  • Lamborghini Gallardo GT3 - Zdjęcie 2
  • Lamborghini Gallardo GT3 - Zdjęcie 3
  • Lamborghini Gallardo GT3 - Zdjęcie 4
  • Lamborghini Gallardo GT3 - Zdjęcie 5
  • Lamborghini Gallardo GT3 - Zdjęcie 6
Zdjęcia: Reiter Engineering Dane techniczne i osiągi
Rocznik2005
Typwyścigowe
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyV10
  Położeniecentralne
  Pojemność4961 cm³
  Moc520 KM
  Moment obrotowy510 Nm
Skrzynia biegówsekw, 6 st.
Napęd4 koła
WYMIARY
Masa1190 kg
Długość4300 mm
Szerokość1920 mm
Wysokość1100 mm
Rozstaw osi2560 mm
Rozstaw kół przód/tył1643/1595 mm
Opony przód265/645 RS 18
Opony tył305/660 RS 18
OSIĄGI
0-100 km/hbrak danych
Prędkość maks.brak danych
Inne prezentacje