Zdjęcie Mercedes-Benz SL 63 AMG Safety Car

Mercedes-Benz SL 63 AMG Safety Car

Zobacz zdjęcia (7)
  • 525 KM
  • 630 Nm
  • ? s
  • ? km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty i 40 sekund.

W sezonie 2007 na torach Formuły 1 po raz ostatni w roli samochodu bezpieczeństwa pojawił się Mercedes-Benz CLK 63 AMG, który słynął z tego, że ryk jego V8 dał się słyszeć pomiędzy wysokimi dźwiękami emitowanymi przez silniki bolidów. W sezonie 2008 zmieniono samochód bezpieczeństwa, ale nie silnik. Nowym stróżem porządku został zrestylizowany SL 63 AMG.

Wygładzenie zmarszczek serii SL objęło przede wszystkim przód, na którym znalazł się nowy zderzak, grill i lampy. Pozostałe zmiany w wyglądzie ograniczają się do poprawki "skrzeli", lusterek bocznych, tylnego zderzaka oraz nowych felg. W środku największą zmianą jest nowa kierownica. Niewielkim modyfikacjom poddano także silniki.

Safety Car przygotowany na bazie SL 65 AMG przez AMG Performance Studio z zewnątrz wyróżnia się tylko sygnalizacją świetlną na dachu oraz tylnym spoilerem pomalowanym na czarno w odróżnieniu od całego nadwozia. W samochodzie zdemontowano cały mechanizm składania i rozkładania dachu, przez co auto na zawsze uwięzione jest w postaci coupe. Z wnętrza zniknęły zbędne elementy wyposażenia (przede wszystkim parę ton zestawu multimedialnego), których miejsce zajął system komunikacji świetlnej i głosowej.

Auto wyposażono w wyczynowy pakiet modyfikacji, obejmujący między ceramiczne hamulce, który po części dostępny jest także w oferowanym publicznie SL 63 AMG. Samochód zatankowany do pełna i gotowy do wyjechania na tor waży aż o 220 kilogramów mniej niż jego seryjny odpowiednik.

Pod maską pracuje 6,2-litrowe V8 o mocy 525 KM. Ten sam silnik za czasów CLK 63 AMG rozwijał tylko 482 KM. Jednostka napędowa współpracuje z zupełnie nową automatyczną skrzynią biegów AMG SpeedShift MCT z mokrym sprzęgłem (jego elementy cierne zanurzone są w kąpieli olejowej) i siedmioma przełożeniami oraz mechanizmem różnicowym zblokowanym w 40%, które przenoszą moc na tylne koła.

W Formule 1 samochód bezpieczeństwa ("safety car") pojawia się na torze w przypadku wypadku bądź innego wydarzenia, przy którym niezbędna jest ingerencja służb porządkowych bądź medycznych. Pojazdy biorące udział w wyścigu zobowiązane są wówczas do ograniczenia prędkości, samochodu bezpieczeństwa nie można wyprzedzać, tak samo jak nie można wyprzedzać podczas jego obecności na torze rywali.

Mercedes-Benz dostarcza samochody bezpieczeństwa Formule 1 od 1996 roku. Na sezon 2008 przygotował także pojazd medyczny - C 63 AMG Estate Medical Car, który z definicji ma być pierwszy na miejscu poważnego wypadku (mieści cztery osoby i pełen zestaw ratujący życie). Oba auta po raz pierwszy stawiły się na służbę podczas GP Australii dnia 16 marca.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 09.05.2008

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 7)
  • Mercedes-Benz SL 63 AMG Safety Car - Zdjęcie 1
  • Mercedes-Benz SL 63 AMG Safety Car - Zdjęcie 2
  • Mercedes-Benz SL 63 AMG Safety Car - Zdjęcie 3
  • Mercedes-Benz SL 63 AMG Safety Car - Zdjęcie 4
  • Mercedes-Benz SL 63 AMG Safety Car - Zdjęcie 5
  • Mercedes-Benz SL 63 AMG Safety Car - Zdjęcie 6
  • Mercedes-Benz SL 63 AMG Safety Car - Zdjęcie 7
Zdjęcia: Mercedes-Benz Dane techniczne i osiągi
Rocznik2008
Typroadster
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyV8
  Położenieprzód
  Pojemność6208 cm³
  Moc525 KM
  Moment obrotowy630 Nm
Skrzynia biegówauto, 7st.
Napędtył
WYMIARY
Masa1750 kg
Długość4605 mm
Szerokość1816 mm
Wysokość1298 mm
Rozstaw osi2560 mm
Rozstaw kół przód/tył1569/1554 mm
Opony przód255/35 R 19
Opony tył285/30 R 19
Zbiornik paliwa80 l
OSIĄGI
0-100 km/hbrak danych
Prędkość maks.brak danych
Inne prezentacje