Włoskie Lamborghini, prężnie rozwijające się pod skrzydłami niemieckiego Audi na salonie samochodowym w Genewie w roku 2005 zaprezentowało ekscytujący prototyp dwuosobowego roadstera - Concept S. Samochód zaprojektował Luc Donckerwolke, bądący od marca'03 szefem działu Lamborghini Design. Belg wcześniej już stworzył nadwozie modelu Gallardo a Concept S miał być odważną wariacją na temat otwartej wersji nadwoziowej tego najmniejszego Lamborghini (seryjne Gallardo Spyder pojawiło się kilka miesięcy później), nawiązującą do jednoosobowych aut wyścigowych sprzed lat.
Bazujący na Gallardo prototyp odznacza się przede wszystkim brakiem tradycyjnego oszklenia, które ma tu postać dwóch smukłych powierzchni, oplatających kierowcę i pasażera oddzielonych środkowym mostem. Podobnie osłonięte były kabiny dawnych samochodów wyścigowych, dzięku czemu pęd powietrza kierowano daleko od głowy kierowcy. W Concept S środkowy tunel oddzielający dwie owiewki prowadzi chłodne powietrze wprost do komory centralnie umieszczonego silnika. Jest nim znane z Gallardo V10, rozwijające moc 500 koni mechanicznych.
Odpowiednią aerodynamikę pojazdu zapewnia przedni i tylny spoiler oraz wydanty dyfuzor z tyłu. Ciekawostką jest chowane, środkowe, wsteczne lusterko - gdy zachodzi potrzeba kierowca może je wysunąć, zerkając na tyły auta. Concept S pozostał jednorazowym popisem możliwości koncernu.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 15.04.2007