Zdjęcie Abt RS6 Avant

Abt RS6 Avant

Zobacz zdjęcia (5)
  • 700 KM
  • 800 Nm
  • 3.9 s
  • 340 km/h
Przybliżony czas czytania: 3 minuty i 40 sekund.

Rodzinny zakład firmowany nazwiskiem Abt, powstały jeszcze w XIX wieku zwrócił się w latach '60 kolejnego stulecia ku modyfikacjom aut Volkswagena. Na ten pomysł wpadł Johann Abt a jego dzieło jest dziś największą firmą oferującą tuning aut koncernu VW, w której kompetencjach leży również definiowanie na nowo wszelkich "S" i "R" z gamy modelowej Audi. Od śmierci Johanna w 2003 roku zakład prowadzi jego syn, Christian.

Jak Abt wraz z podwładnymi mógł zareagować na Audi RS6 Avant drugiej generacji? Otóż najpierw mu naubliżali, nazywając je "samochodem", potem zmodyfikowali kilka elementów i z dumą dzieło swe przedstawili jako "szybki samochód". Czyżby seryjne RS6 nie było dla nich wystarczająco szybkie?

Pod maską niepozornego kombi pracuje normalnie podwójnie doładowane V10 o pojemności prawie sześciu litrów, którego inna wariacja ma wiele do powiedzenia w Lamborghini Gallardo. Tutaj silnik osiąga monumentalne 580 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego, które stale napędzają dzięki firmowemu układowi Quattro wszystkie cztery koła. O ile tylko asfalt nie zamieni się pod naporem przeszło 2-tonowego krążownika w pył mamy szansę obalić 100 km/h już po 4,6 sekundach, a przed popadnięciem w obłęd zatrzyma nas elektronika (tradycyjnie przy 250 km/h). Christian Abt ma w tym temacie jednak nieco inne zdanie, a "Obłęd" to zapewne jego drugie imię.

Kombi po wizycie u tunera w Kempten wyjeżdża uzbrojone w 700 rwących, mechanicznych rumaków i 800 Nm momentu dostępne w szerokim zakresie od 2400 do 6100 obrotów na minutę. To niemal tyle samo, ile po wizycie u konkurencyjnego Motoren Technik Mayer (702 KM i 785 Nm). W obu przypadkach tunerzy stosują podobne "sztuczki": przemapowanie elektronicznej jednostki sterującej pracą silnika (podnoszące między innymi ciśnienie doładowania) oraz instalację nowego układu wydechowego. Abt obiecuje cztery końcówki tłumika, ale póki co jeszcze ich nie widać.

Z myślą o nowym potencjale RS6 tuner z Kempten wymienia fabryczne sprężyny w zawieszeniu na ich sztywniejsze odpowiedniki, całe auto przykuca o 25 milimetrów. Według Christian Abta kombi daje teraz jeszcze więcej frajdy niż kiedykolwiek, będąc swoistym wyznacznikiem w swojej klasie. Jakiej klasie? Hmm, pomyślmy... Innych RS6 po tuningu?!

Niezbędne, aerodynamiczne zmiany nadwozia obejmują karbonowy dyfuzor z tyłu, karbonowe "ostrze" na przedzie, delikatnie zmodyfikowane zderzaki na obu biegunach modelu oraz niewielką "półkę" zwieńczającą linię dachu, która gwarantuje odpowiedni docisk tylnej osi. Do tego tuner proponuje kilka wzorów i rozmiarów 5-ramiennych felg (szlifowanych przy użyciu diamentów, pokrytych fabrycznym, srebrnym lub czarnym lakierem, bądź kolorem wskazanym przez klienta) ze wskazaniem na 20-calowe.

We wnętrzu Abt da o sobie znać gałką dźwigni zmiany biegów, dywanikami na podłodze, 3-częściową, rozkładaną matą wyścielającą bagażnik (dostępne są wersje antypoślizgowe w różnych rozmiarach, które można użyć nawet w schowkach tunelu środkowego) oraz firmowym oprogramowaniem, które można wgrać do komputera pokładowego sterującego wszystkimi multimediami (MMI - Multi Media Interface).

Pierwsze zapowiedzi Abt opublikowane pod koniec drugiego tygodnia sierpnia'08 zapowiadały bezproblemowe przekraczanie 320 km/h. Po kilku dniach tuner odkrył wszystkie karty: kombi potraktowane jego pakietem rozpędza się do setki w 3,9 sekundy (0,7 szybciej niż seryjne Audi) i osiąga prędkość maksymalną 340 km/h, która - uwaga - ze względu na wytrzymałość opon jest ograniczona elektronicznie (dla słabszego ogumienia przewidziano 280 i 310 km/h)!

Tylko gdzie teraz to wszystko wykorzystać? Przy ruszaniu spod świateł? Banał. A może na torze wyścigowym? Kombi łykające rasowe coupe - to byłby widok!

Tekst: Przemysław Rosołowski
Ostatnia aktualizacja: 21.08.2008

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 5)
  • Abt RS6 Avant - Zdjęcie 1
  • Abt RS6 Avant - Zdjęcie 2
  • Abt RS6 Avant - Zdjęcie 3
  • Abt RS6 Avant - Zdjęcie 4
  • Abt RS6 Avant - Zdjęcie 5
Zdjęcia: Abt Dane techniczne i osiągi
Rocznik2008
Typtuning
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyV10 twin turbo
  Położenieprzód
  Pojemność4991 cm³
  Moc700 KM
  Moment obrotowy800 Nm
Skrzynia biegówauto 6
Napęd4 koła
WYMIARY
Masabrak danych
Długość4928 mm
Szerokość1889 mm
Wysokość1435 mm
Rozstaw osi2846 mm
Rozstaw kół przód/tył1614/1637 mm
Opony przód20''
Opony tył20''
OSIĄGI
0-100 km/h3.9 s
Prędkość maks.340 km/h
Inne prezentacje