Model Go to trzecie podejście indyjskiego Dilip Chhabria Design do stworzenia sportowego coupe. Auto miało swoją premierę na salonie samochodowym w marcu 2004 roku w Genewie. Rok wcześniej w tym samym miejscu zaprezentowano prototyp muskularnego coupe Gaia a dwa lata wcześniej premierę miało małe coupe o nazwie Infidel. Ten ostatni model miał szczęście wejść do sprzedaży.
Go podobnie jak jego poprzednicy bazuje na modelu innej firmy (w przypadku Gaii był to Lancer a u Infidela - Toyota MR2). Tym modelem jest brytyjskie Noble M12 GTO-3. Nazwa nowego coupe ma odzwierciedlać jego smukły wygląd oraz bardzo dobre osiągi. Nakreślona pewnymi ruchami linia nadwozia wyróżnia się przede wszystkim potężnymi wlotami powietrza - tymi tuż pod przednimi reflektorami oraz znajdującymi się tuż za drzwiami po bokach. Dość surowe nadwozie obywa się bez zbędnych upiększeń, podobnie jak wnętrze. Fotele i panele obito tam sportową alkantrą a kierownicę uzbrojono we wspomaganie.
Nadwozie oparte na rurowej ramie w przypadku wejścia auta do produkcji miało być wytwarzane ze stopów metali, włókien węglowych bądź kompozytów włóknistych FRP (Fibre Reinforced Polymers). Każda opcja wpływałaby na masę i cenę a przede wszystkim osiągi auta.
Silnik sprowadzono także z brytyjskiego Noble, gdzie z kolei trafił prosto od Forda. Jednostka V6 umieszczona centralnie, poprzednie została wyposażona w dwie turbosprężarki Garretta dzięki czemu rozwija moc 310 koni mechanicznych. Silnik współpracuje z pięciostopniową, ręczną przekładnią i napędza tylną oś. Go poruszające się jedynie na 18-calowych kołach (Gaia miała 22-calowe a Infidel 19) jest w stanie rozpędzić się od zera do 100 km/h w czasie 4,1 sekund i rozwinąć prędkość maksymalną 266 km/h. To niemal równie dobrze co Noble M12 GTO z tym samym silnikiem (4,1 sekundy i 274 km/h). Przyspieszenie do 100 mil na godzinę (161 km/h) zajmować ma tylko 10,2 sekundy a pokonanie 1/4 mili (402 metrów) - 12,8 sekund.
Obiecujący koncept nie wszedł do produkcji a trójka Infidel - Gaia - Go jednoznacznie pokazała w jakim kierunku zmierza DC: coraz mocniejszych i szybszych aut.
Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 06.09.2007