Zdjęcie Fioravanti F100

Fioravanti F100

Zobacz zdjęcia (4)
  • ? KM
  • ? Nm
  • ? s
  • ? km/h
Przybliżony czas czytania: poniżej 2 minut.

Leonardo Fioravanti urodzony w 1938 roku, założyciel włoskiego studia designerskiego firmowanego jego nazwiskiem od młodzieńczych lat fascynował się samochodami Ferrari. Zanim jeszcze w 1987 roku wystartował z własną firmą pracując przez ćwierć wieku w Pininfarinie samodzielnie zaprojektował aż osiem modeli Ferrari: Dino 206 GT, P5, 365 GTB4 Daytona, P6, 365 GT4 BB Berlinetta Boxer, 365 GT4 2+2, 308 GTB/GTS i 288 GTO. Na salonie samochodowym w Turynie w 1998 roku pokazał imponujący prototyp supersportowego coupe, powstały dokładnie w setne urodziny Enzo Ferrari'ego (stąd 100 w nazwie konceptu). Przez moment F100 był nawet uważany za poważnego kandydata na seryjne Ferrari F60.

Auto będące hołdem dla Ferrari nie mogło być oczywiście innego koloru niż czerwonego. Pojazd w zamierzeniach twórców napędzany miał być silnikiem V10 współpracującym z sekwencyjną, półautomatyczną skrzynią zmiany biegów, które zmieniałoby się wzorem bolidów Formuły 1 przyciskami na kierownicy. Uzyskanie jak najmniejszego oporu powietrza, będące jednym z głównych celów projektatntów zaowocowało opływowym kształtem pojazdu uwidaczniającym się przede wszystkim w sferyznym przeszkleniu, oplatającym cały kokpit. W ekstrawaganckim, kosmicznym wnętrzu uwagę zwracają kubełkowe fotele oraz metaliczne "szyny", prowadzące stopy kierowcy wprost na pedały gazu i hamulca; w miejscu deski rozdzielczej znajduje się innowacyjny cyfrowo-analogowy wyświetlacz.

Zastosowanie nowoczesnych i lekkich materiałów w budowie nadwozia, ramy i podwozia wyeliminowało zmartwienia jeśli chodzi o masę auta. Wloty powietrza chłodzącego silnik umiejscowiono na dachu F100, nad głowami kierowcy i pasażera. Oddzielną uwagę przy projektowaniu poświęcono stalowym obręczom kół - powstały one we współpracy ze specjalizującą się w tego typu konstrukcjach firmą Fergat. Za zatrzymanie pojazdu odpowiadają hamulce powietrzne, wytwarzające dodatkową siłę dociskową przy jednoczesnym wspomaganiu siły hamowania. Fioravanti F100 pozostał jedynie prototypem i nigdy nie wszedł do produkcji.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 04.04.2007

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 4)
  • Fioravanti F100 - Zdjęcie 1
  • Fioravanti F100 - Zdjęcie 2
  • Fioravanti F100 - Zdjęcie 3
  • Fioravanti F100 - Zdjęcie 4
Zdjęcia: Fioravanti Dane techniczne i osiągi
Rocznik1998
TypCoupe, prototyp
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyV10
  PołożenieCentralne
  Pojemnośćbrak danych
  Mocbrak danych
  Moment obrotowybrak danych
Skrzynia biegówSekw., półauto.
WYMIARY
Masabrak danych
Długość4390 mm
Szerokość1910 mm
Wysokość1140 mm
Rozstaw osi2550 mm
Rozstaw kół przód/tył1600/1620 mm
OSIĄGI
0-100 km/hbrak danych
Prędkość maks.brak danych
Inne prezentacje