Zdjęcie Lotec Sirius

Lotec Sirius

Zobacz zdjęcia (14)
  • 1200 KM
  • 1320 Nm
  • 3.8 s
  • 401 km/h
Przybliżony czas czytania: 2 minuty.

Lotec Sirius, triumf prywatnej, niemieckiej myśli technologicznej to dzieło Kurta Lotterschmida a także jedno z nielicznych aut, których droga od prototypu do wersji seryjnej ciągnęła się długimi latami. Pierwszy prototyp pokazano już w roku 1995 natomiast wersja produkcyjna (nieznacznie różniąca się wyglądem) zadebiutowała dopiero w 2001 roku na salonie w Genewie. Już przy prezentacji prototypu zapowiadano przekroczenie 400 km/h i moc... ponad 1300 KM!

Wersja seryjna okazała się nieco spokojniejszą bestią, a może nawet mniej niż "nieco". Potężny silnik V12 w zależności od ciśnienia doładowania rozwija moc tysiąca (przy ciśnieniu 0,85 bara) lub 1200 koni (przy 1,2 bara)! Podobnie maksymalny moment obrotowy wynosi 1100 lub 1320 Nm. O ile 3,8 sekundy potrzebne do rozpędzenia się do 100 km/h mogą nie robić wrażenia o tyle osiągnięcie 200 km/h zaledwie w 7,8 sekund ścina z nóg. Prędkość maksymalna ma sięgać 400 km/h, choć właśnie przy tej wartości kończy się skala prędkościomierza.

Sirius wykonany został z najnowocześniejszych materiałów, stosowanych w aeronautyce oraz w najbardziej zaawansowanych konstrukcjach branży motoryzacyjnej. Znajdziemy w nim elementy z włókien węglowych, kewlaru, włókien szklanych oraz najwytrzymalszych stopów stali. Włókna szklane przeważają w materiale, z którego wykonane jest nadwozie a kewlar posłużył do wytworzenia kubełkowych foteli, zaopatrzonych w automatyczne pasy bezpieczeństwa. Siriusa uzbrojono również w automatyczny system gaśniczy (tak samo jak bolidy Formuły 1). Potrafi on natychmiast zdusić ogień w komorze silnika a także w kabinie pasażera. Z pozycji kierowcy można także regulować ustawienia obu osi.

Lotec wyraża pełną gotowość na podjęcie produkcji swojego supercoupe o ile tylko ktoś sobie je zażyczy. Różne źródła mówią o planach produkcji od 5 do 25 sztuk w cenie około 600 tysięcy euro każda. Póki co jednak Sirius powstał tylko w jednym egzemplarzu. Nie potwierdzono także oficjalnie jego prędkości maksymalnej.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 05.03.2007

Skomentuj na forumUdostępnij
Galeria (zdjęć: 14)
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 1
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 2
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 3
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 4
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 5
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 6
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 7
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 8
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 9
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 10
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 11
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 12
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 13
  • Lotec Sirius - Zdjęcie 14
Zdjęcia: Lotec Dane techniczne i osiągi
Rocznik2001
TypMałoseryjny
Cena600 000 €
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik spalinowyV12 twin turbo
  PołożenieCentralne
  Pojemność5987 cm³
  Moc1200 KM
  Moment obrotowy1320 Nm
Skrzynia biegówManualna 5 st.
NapędTył
WYMIARY
Masa1280 kg
Długość4120 mm
Szerokość2080 mm
Wysokość1120 mm
Opony przód225/45 ZR 18
Opony tył34535 ZR 18
OSIĄGI
0-100 km/h3.8 s
0-200 km/h7.8 s
0-300 km/h17 s
Prędkość maks.401 km/h
Inne prezentacje