Audi R18 E-Tron Quattro - Prosto na przód
W tym roku do wyścigów na długim dystansie fabryczny zespół Audi Sport wystawi po raz pierwszy w swojej historii maszynę klasy LMP1 z hybrydowym układem napędowym. Będzie nią prototypowe R18, bazujące na zeszłorocznym zwycięzcy 24 Heures du Mans, w wydaniu o wiele mówiącym oznaczeniu E-Tron Quattro.
Główna siła napędowa nowej maszyny będzie pochodziła ze znanego już 3,7-litrowego, wysokoprężnego V6 o mocy 510 koni mechanicznych. Silnik będzie napędzał tylko tylną oś. Z przodu znajdzie się system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania z kołem zamachowym, który wykorzystywany będzie przy przyspieszaniu powyżej 120 km/h. Silnik elektryczny będzie napędzał tylko przednią oś.
Projekt R18 E-Tron Quattro wystartował w lutym 2010 roku, a na pierwsze testy maszyna udała się osiemnaście miesięcy później. Obok spalinowego R18 Ultra, nad którym pracowano równolegle, prototyp wystartuje w tym roku w nowej serii FIA World Endurance Championship, której jedną z eliminacji będzie 24-godzinny wyścig Le Mans. R18 Ultra twórcy opisują jako najlżejszy pojazd klasy LMP1, jaki kiedykolwiek udało im się zbudować. Obia auta wyposażono między innymi w nową, karbonową skrzynię biegów.
We francuskim klasyku wystartują w tym roku dwie sztuki R18 E-Tron Quattro i dwie sztuki R18 Ultra. Jedną z hybryd poprowadzi 3-osobowa ekipa, która wygrała w ubiegłym roku. Na otwarciu pierwszego sezonu WEC w dniu 17 marca na Sebring pojawią się jeszcze zeszłoroczne R18 TDI, a R18 E-Tron Quattro zadebiutuje 5 maja w 6-godzinnym wyścigu na Spa-Francorchamps.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi R18 E-Tron Quattro na forumAudi R18 TDI - prezentacja modeluAudi R18 Ultra na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum