Aktualności
18.05.2012

G-Power M5 Hurricane RRs Nadchodzi burza

Bijące od kilku lat rekordy prędkości maksymalnej M5 serii E60 od G-Power wchodzi na kolejny poziom opętania. Maszyna swoją obecność jako 750-konne Hurricane RS przypieczętowała w 2008 roku, przekraczając 367 km/h. Dwa lata później Hurricane RR rozwinęło przeszło 372 km/h. W tym roku do głosu dochodzi Hurricane RRs.

Stare RR dysponowało niebotyczną mocą 800 KM i momentem obrotowym 760 Nm, które zawdzięczało dwóm sprężarkom ASA T1-313. W nowym modelu wymieniono je na dwie sztuki ASA T1-316, wraz z którymi pojawił się nowy air box, kute tłoki od firmy Mahle, nowe korbowody, oprogramowanie Alpha-N i nowy układ wydechowy z dwoma katalizatorami prosto z samochodów wyścigowych. Sam zestaw silnikowy wyceniono na 57 tysięcy euro plus robocizna.

G-Power M5 Hurricane RRs

Parametry podwójnie doładowanego V10 zamykają się w Hurricane RRs w 830 koniach mechanicznych i 780 niutonometrach, które hamować mają tarcze o średnicy 396 mm z przodu oraz 380 mm z tyłu (w opcji karbonowo-ceramiczne). Limuzyna wyposażona została również w nowe, regulowane zawieszenie, felgi z rozmiarze 19 lub 20 cali z ogumieniem Michelin Pilot Sport. Pakiet felg, opon, zawieszenia i hamulcowy w zależności od wybranej opcji kosztuje od 18 do 33 tysięcy euro.

G-Power M5 Hurricane RRs

Osiągi? Prędkość 100 km/h pojawia się na zegarze po 4,3 sekundach, 200 km/h przekroczymy po 9,1 sekundach, a po 25,2 sekundach będziemy pędzić z prędkością 300 km/h. Prędkość maksymalna szacowana jest na co najmniej 370 km/h, co zapewne zostanie wkrótce zweryfikowane podczas testów w rzeczywistości. Pierwsza, jaskrawo niebieska sztuka RRs to już setny pojazd G-Power noszący dymne imię Hurricane.

Skomentuj na forumUdostępnij