Skoda Octavia RS - Zadziera kiecę
Od 2013 roku Skoda sprzedała ponad 58 tysięcy egzemplarzy trzeciej generacji Octavii RS, której rodzinę powiększyła niedawno edycja RS 230 (na miniaturce), najszybszy i najmocniejszy, drogowy model w historii czeskiej marki. Teraz do oferty dołącza kolejny wariant: pierwsza Octavia RS, w której napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła.
Układ 4×4 w połączeniu z sześciostopniową, dwusprzęgłową przekładnią DSG i znaczkiem RS debiutuje w kombinacji z silnikiem wysokoprężnym (o 220-konnej benzynie Skoda na razie nie wspomina w ogóle). Chodzi o dwulitrowy motor TDI, bohatera skandalu z manipulacją wynikami emisji spalin przez koncern Volkswagena, który pociągnął za sobą rezygnację CEO firmy, zmiany na niższych stanowiskach i mniejsze trzęsienia ziemi. Afery na bok: nowe jednostki mają być pozbawione niedociągnięć i w RS dostaniemy do naszej dyspozycji stado zdrowych 184 koni mechanicznych.
Maksymalny moment obrotowy w wysokoprężnej RS sięga 380 niutonometrów, które dostępne są w zakresie od 1750 do 3250 obrotów na minutę. Kuta na cztery kopyta Octavia RS TDI w nadwoziu liftback - dostępna będzie również jako kombi - rozpędza się do 100 km/h w czasie 7,6 sekund, rozwija maksymalnie 228 km/h i potrzebuje średnio 4,9 litra paliwa na sto kilometrów. Dla porównania: RS TDI z napędem na przednią oś jest o 0,6 sekundy wolniejsza, o 0,2 litra oszczędniejsza i rozpędza się do 230 kilometrów na godzinę.
Razem z Octavią RS TDI 4×4 liczba modeli Skody z napędem na obie osie powiększyła się do dziewięciu (pięć wariantów Octavii, dwa Yeti i dwa Superb). Octavia RS obecna jest na rynku od roku 2000. Do końca sierpnia tego roku auto w trzech generacjach znalazło około 165 tysięcy nabywców. Ceny auta na rynku polskim zaczynają się od 108 tysięcy złotych za wersję benzynową. Cena nowej Octavii RS TDI 4×4 nie jest jeszcze znana.
Źródło/zdjęcia: Skoda Skoda Octavia RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum