Aktualności
18.02.2016

Lexus LC 500h Płynna regulacja

Już za półtora tygodnia po raz pierwszy na widok publiczny na naszym kontynencie zostanie wystawione nowe, seryjne coupe LC ze stajni Lexusa. Japońska maszyna miała swoją premierę w połowie stycznia w Detroit w formacie LC 500, a przed europejską publicznością zadebiutuje w Genewie jako hybryda LC 500h.

Seryjny LC o długości 4,76 metrów wywodzi się bezpośrednio ze spektakularnego konceptu LF-LC, który pokazano po raz pierwszy cztery lata temu. I różni się od niego stylistycznie jedynie w drobnych detalach! W pokazanym miesiąc temu wydaniu LC 500 samochód napędzany jest wolnossącym silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy mającej dochodzić do 473 koni mechanicznych, którą na tylną oś przenosi automatyczna skrzynia aż o dziesięciu przełożeniach. Lexus LC 500h

Do hybrydowego LC 500h trafił pierwszy na świecie układ Multi Stage Hybrid System, który przygotowano specjalnie z myślą o samochodach o najlepszych osiągach. W jego skład wchodzi benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 litrów na przedzie oraz silnik elektryczny, paczka litowo-jonowych baterii i 4-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów na tyle auta. Silnik elektryczny ma wspomagać przyspieszanie i pomagać w dopasowaniu obrotów silnika spalinowego do życzeń kierowcy. Nowością będzie tryb "M", w którym kierowca będzie mógł zmieniać biegi ręcznie.

Lexus LC 500h

Silnik benzynowy ma dostarczać około 300 koni mechanicznych, a cały układ napędowy ma produkować maksymalnie 359 koni mechanicznych. LC 500h będzie rozwijał prędkość 100 km/h w czasie znacznie poniżej pięciu sekund. Samochód będzie można zobaczyć na żywo na wystawie w Genewie, która będzie otwarta dla zwiedzających w dniach od trzeciego do trzynastego marca. Data wejścia samochodu do sprzedaży i jego ceny nie są jeszcze znane. Można spodziewać się, że LC 500h będzie sprzedawał się lepiej od LC 500 - na terenie Europie około 60% sprzedawanych Lexusów to modele z napędem hybrydowym.

Skomentuj na forumUdostępnij