Nissan 370Z - Niezachwiana pozycja
Dwa sportowe modele Nissana, za którymi stoją legendarni przodkowie, są na rynku w obecnych generacjach już blisko dziesięć lat i nic nie wskazuje na to, aby miały być wkrótce zastąpione czymś zupełnie nowym. GT-R przeprojektowywany jest prawie każdego roku, a w jego cieniu stoi mniejszy 370Z, który zasłużył sobie właśnie na własne poprawki.
Aktualizacje modelu 370Z przeprowadzane są z dużo mniejszą częstotliwością, niż w przypadku potężnego GT-R i ostatnie z nich, które dało się zauważyć gołym okiem, miały miejsce jakieś dwa lata temu. Teraz mamy kolejne, dość niewielkie. Zmodernizowany 370Z na rok modelowy 2018 to przede wszystkim zmiany natury stylistycznej. W coupe zmieniono przede wszystkim światła, elementy zderzaków, felgi o średnicy 19 cali, klamki i dodano nowe opcje kolorystyczne (premierową sztukę oblano nowym odcieniem czerwieni).
Do napędu służy 3,7-litrowe, kręcące się do 7,5 tysięcy obrotów na minutę V6 o mocy 328 koni mechanicznych, które pracuje pod przednią maską. Cała moc wysyłana jest wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni o sześciu biegach lub automatu o siedmiu przełożeniach. Dla przekładni manualnej przygotowano nowe sprzęgło od brytyjskiej firmy Exedy. Standardem pozostaje jedyny w tym segmencie system Syncro Rev Control, który w przypadku ręcznej skrzyni synchronizuje obroty silnika podczas zmiany biegu na wyższy lub niższy.
Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy między innymi system multimedialny NissanConnect Premium z siedmiocalowym ekranem dotykowym, odtwarzaczem DVD i kamerą cofania. Model 370Z na rok 2018 jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie, ale jedynie w bazowej wersji coupe. Nowości nie dotyczą jeszcze otwartej wersji 370Z Roadster ani 344-konnego coupe przygotowanego przez oddział Nismo, które dostępne są równolegle w niezmienionej formie. Nissan przewiduje, że obecny 370Z ma przed sobą jeszcze kilka lat życia.
Źródło/zdjęcia: Nissan Nissan 370Z na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum