Aktualności
18.03.2020

Skoda Octavia RS iV Moc dwóch silników

Na początku tego miesiąca Skoda otworzyła zupełnie nowy rozdział w historii swoich sportowych modeli występujących pod symbolem RS. Tak znaczącym wydarzeniem była premiera nowej, drogowej Octavii RS, która po raz pierwszy wejdzie na rynek z dodatkowym oznaczeniem iV. Te dwie litery wskazują układ napędowy z silnikiem spalinowym oraz silnikiem elektrycznym.

Octavia RS iV nowej ery to pierwsza, usportowiona Skoda, w której sięgnięto po hybrydowy układ napędowy (tego typu maszyn opuszczających zakłady czeskiej marki będzie coraz więcej). W przypadku poprzedniej Octavii RS obcowaliśmy z dwulitrowymi silnikami, z których benzynowy dostarczał do najmniej 230 koni mechanicznych. W nowej RS iV znajdziemy turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 1,4 litra, z którego wyciśnięto skromne 150 koni mechanicznych. Towarzyszy mu silnik elektryczny o mocy 85 kilowatów (czyli prawie 116 koni mechanicznych).

Skoda Octavia RS iV

Układ napędowy Octavii RS iV, przygotowanej od razu jako liftback oraz kombi, generuje w sumie maksymalnie 245 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów, które przenoszone są na przednią oś za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni o sześciu biegach. Silnik elektryczny o momencie obrotowym 330 niutonometrów korzysta z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 13 kilowatogodzin, który pozwala na pokonanie do 60 kilometrów w elektrycznym trybie jazdy. Korzystając z obu silników samochód może rozpędzić się do stu kilometrów na godzinę w czasie 7,3 sekundy. Jego prędkość maksymalna sięga 225 km/h.

Skoda Octavia RS iV

Najnowszy członek z rodziny RS został odziany w karoserię z przeprojektowanymi zderzakami, grillem oraz spoilerem, a na jego pokład trafił zmodyfikowany układ kierowniczy, sportowe zawieszenie, lekkie felgi o średnicy co najmniej 18 cali oraz skórzana kierownica z łopatkami do zmiany biegów. Poza RS iV hybrydowych Octavii będzie więcej: zwykła Octavia iV o łącznej mocy 204 KM z 1,4-litrowej jednostki TSI, silnika elektrycznego 85 kW i baterii 12 kWh oraz tak zwane miękkie hybrydy, w których silniki o pojemności jednego lub półtora litra wspierać będzie rozrusznik-generator i akumulator o pojemności 0,6 kWh.

Skomentuj na forumUdostępnij