BMW 2-Series Coupe - Kontynuacja tradycji
BMW otworzyło kolejny rozdział w historii swoich sportowych kompaktów: na Festiwalu Prędkości w Goodwood zadebiutowało w tym tygodniu nowe coupe serii 2 drugiej generacji. Jej poprzednik produkowany jest nieprzerwanie od końca 2013 roku, a wcześniej w tym samym segmencie niemal przez dziesięć lat oferowano coupe serii 1.
Styliści BMW postawili na wyraźne, ostre kształty oraz linie i proporcje, które mają być odzwierciedleniem młodzieńczej i ekstrawertycznej natury auta. Coupe serii 2 w zupełnie nowej odsłonie urosło do prawie 454 centymetrów długości, a za jego rozrostem stoi powiększony o 51 milimetrów rozstaw osi, powiększony o 54 milimetry rozstaw kół z przodu i powiększony o 31 milimetrów rozstaw kół z tyłu. Standardem są koła z 17-calowymi felgami, których miejsce w najmocniejszej wersji silnikowej zajmują felgi o dwa cale większe (w opcji do 20 cali). W porównaniu do poprzednika coupe poszerzyło się o 64 milimetrów i obniżyło o 28 milimetrów. Do dyspozycji będzie bagażnik o pojemności 390 litrów (z możliwością zwiększenia po złożeniu tylnych siedzeń).
Samochód ma czerpać pełnymi garściami z większego coupe serii 4, a wśród nowości na jego pokładzie znajdziemy m.in. wyświetlacz przezierny, fabryczny rejestrator jazdy, adaptacyjne reflektory w technologii LED z systemem BMW Selective Beam oraz nowe systemy wspomagania kierowcy. Na początku sprzedaży nowe coupe będzie dostępne w specyfikacji 220i z 4-cylindrowym, benzynowym silnikiem o pojemności dwóch litrów i mocy 184 koni mechanicznych oraz 220d z 4-cylindrowym, dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 190 koni mechanicznych w układzie mild hybrid z 11-konnym rozrusznikiem-generatorem. Latem przyszłego roku do oferty ma dołączyć wersja 230i z 4-cylindrową jednostką benzynową, która ma oferować do 245 koni mechanicznych. Silnik w każdym przypadku będzie współpracował z 8-stopniowym automatem Steptronic.
Najmocniejszą specyfikacją na początku kariery coupe będzie M240i z napędem obu osi xDrive i 6-cylindrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności trzech litrów połączonym automatem Steptronic Sport o ośmiu biegach. Pod maską doliczymy się 374 koni mechanicznych oraz okrągłych 500 niutonometrów, które pozwolą na rozpędzenie się do setki w czasie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna będzie jak zwykle ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. W porównaniu do poprzedniego M240i przybyło 34 KM mocy... oraz aż 150 kilogramów masy własnej. Model będzie produkowany w zakładach BMW w stanie San Luis Potosi w Meksyku, a jego oficjalnie wprowadzenie na rynek ma nastąpić na początku przyszłego roku. Za kilkanaście miesięcy do rodziny powinno dołączyć również nowe BMW M2, którego moc może przekroczyć 450 koni mechanicznych.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW 2-Series Coupe na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum