Aktualności
27.06.2023

Singer 911 DLS Turbo Zintegrowane turbodoładowanie

Wymyślone na nowo "Dziewięćset jedenastki" generacji 964, którymi już od prawie piętnastu lat zajmuje się Singer Vehicle Design, wchodzą na kolejny poziom. Najnowsza produkcja kalifornijskiej firmy to coupe Dynamics & Lightweighting Study Turbo, model inspirowany wyścigowym Porsche 934/5 z lat siedemdziesiątych.

Singer Vehicle Design działa oficjalnie od 2009 roku i od samego początku swojej działalności skupia się na pieczołowitych renowacjach i modernizacjach klasycznych Porsche 911 generacji 964 z silnikami chłodzonymi powietrzem, które produkowano w latach 1989-1994 (własnych samochodów Singer nie produkuje). Każda maszyna Singera powstaje na indywidualne zamówienia. W roku 2014 przedstawiono pierwszą Targę i modele z napędem obu osi, a cztery lata później zadebiutował model Dynamics & Lightweighting Study, który wyróżniał się między innymi wolnossącym silnikiem przygotowanym we współpracy z Williams Advanced Engineering. W takim wydaniu 911 miało ważyć niespełna tysiąc kilogramów i dysponować mocą co najmniej 500 koni mechanicznych. Dziś DLS przechodzi w fazę Turbo, w której pojawiły się dwie turbosprężarki.

Zdjęcie Singer 911 DLS Turbo

Sercem DLS Turbo jest rozebrany na części pierwsze, zmodernizowany i złożony na nowo boxer o sześciu cylindrach i pojemności 3,8 litra. Jednostka kręci się do przeszło dziewięciu tysięcy obrotów na minutę i dzięki systemowi podwójnego turbodoładowania rozwija co najmniej 710 koni mechanicznych! Silnik połączono z ręczną skrzynią o sześciu biegach, która wysyła całą moc wyłącznie na tylne koła. Do wyboru mamy ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 lub Cup 2R, które zakładane jest na magnezowe, mocowane centralnie obręcze. Singer modernizuje również zawieszenie, układ hamulcowy, kabinę i nadwozie samochodu, który dostarczy klient (oryginalne 911 rozbierane jest na części, aż do nagiego nadwozia ze stali, które staje się punktem wyjścia). Nowa karoseria budowana jest w przeważającej części z włókien węglowych.

Zdjęcie Singer 911 DLS Turbo

Projekt karoserii nowego 911 DLS Turbo inspirowany był wyścigowym Porsche 934/5, które w 1977 roku dominowało w północnoamerykańskim pucharze Trans Am, wygrywając prawie wszystkie rundy. Do wyboru mamy dwa warianty: drogowy oraz torowy z powiększonym splitterem z tyłu i ogromnym skrzydłem z tyłu z regulacją górnego płatu. Każdą sztukę zamawia się i konfiguruje indywidualnie i od życzeń każdego właściciela zależą koszty projektu i czas realizacji, a liczba samochodów, które zostaną przygotowane jest ograniczona. Najnowsze dzieła Singer Vehicle Design będzie można zobaczyć na żywo w połowie lipca na Festiwalu Prędkości w Goodwood i w sierpniu podczas Monterey Car Week w Kalifornii.

Skomentuj na forumUdostępnij