Aktualności
12.10.2023

Daihatsu Vision Copen Duży rośnij

Daihatsu szykuje się na pierwszą edycję wystawy Japan Mobility Show, która pod koniec tego miesiąca zastąpi organizowane od 1954 roku Tokyo Motor Show. Japońska marka wystawi na swoim stoisku modele historyczne, a także kilka nowych konceptów. W tej drugiej grupie znajdzie się miniaturowy roadster Vision Copen.

Daihatsu opuściło rynki europejskie prawie jedenaście lat temu i skupiło się przede wszystkim na rynkach azjatyckich. Marka od samego początku działalności specjalizuje się w małych pojazdach osobowych i użytkowych i nie inaczej będzie wyglądała jej reprezentacja na wystawie Japan Mobility Show, która zostanie otwarta dla zwiedzających w dniu 28 października. W Tokio zostanie pokazane pięć nowych konceptów: elektryczna osobówka me:MO o długości niespełna trzech metrów, duet niespełna 3,4-metrowych, elektrycznych aut dostawczych Uniform Truck i Uniform Cargo, dwuosobowy, elektryczny kabriolet Osanpo z podniesionym zawieszeniem o długości niespełna 3,4 metra oraz sportowy roadster Vision Copen.

Zdjęcie Daihatsu Vision Copen

Sam Copen nie jest niczym nowym. Daihatsu produkuje ten model od ponad dwudziestu lat i od prawie dziesięciu lat oferuje jego drugą generację. Model w aktualnym wydaniu napędzany jest trzycylindrowym silnikiem o pojemności niespełna 700 centymetrów sześciennych z turbosprężarką, która wyciska z niego jakieś 64 konie mechaniczne. Auto ma niecałe 3,4 metra długości, waży niespełna 900 kilogramów i daje wybór ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. Razem z konceptem Vision Copen marka zwiastuje powrót do korzeni. Kształty karoserii nawiązują do seryjnego Copena pierwszej generacji z 2002 roku, a cały pojazd ma być teraz znacznie większy, nowocześniejszy, jeszcze bardziej luksusowy i mocniejszy.

Zdjęcie Daihatsu Vision Copen

Vision Copen urósł do prawie 3,84 metra długości i został wyposażony w elektrycznie składany i rozkładany dach Active Top. Auto bazuje na spalinowej platformie z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem przenoszonym na tylne koła. Daihatsu w przypadku konceptu wróciło do znacznie większej jednostki napędowej, niż w modelu produkowanym seryjnie. Pod maską wylądował czterocylindrowy silnik o pojemności 1,3 litra, który dodatkowo został przystosowany do spalania paliwa klasyfikowanego jako Carbon Neutral (CN). Jednostkę napędową połączono z automatyczną skrzynią biegów. Dalszych szczegółów technicznych Daihatsu niestety nie ujawnia.

Skomentuj na forumUdostępnij