
Longbow Roadster & Speedster - Prędkość, lekkość
Elektryczne silniki i ciężkie akumulatory nie są pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl przy poszukiwaniach lekkich, sportowych aut dla dwojga. Do wejścia na rynek szykuje się brytyjskie Longbow, które zamierza to zmienić. Młoda marka zapowiada swoje dwa pierwsze modele o masie własnej na poziomie niespełna jednej tony: Roadster oraz Speedster.
Longbow przedstawia się jako pierwszy brytyjski producent lekkich samochodów sportowych o napędzie elektrycznym. Firma została zawiązana w 2023 roku z inicjatywy osób pracujących wcześniej między innymi dla takich marek jak Tesla, Lucid, BYD, Lotus, Aston Martin i Ariel oraz nad samochodami wyścigowymi startującymi w elektrycznej Formule E. Longbow bazuje w krainie lekkich aut sportowych i zamierza budować swoje auta na terenie Wielkiej Brytanii. Na chwilę obecną konkurencji właściwie nie ma: MG Cyberster z chińskimi korzeniami to propozycja prawie dwa razy cięższa i adresowana do innego klienta, małe coupe o napędzie elektrycznym od Caterhama nie jest jeszcze gotowe, elektryczne Alpine A110 dopiero czeka na swoją premierę, Ariel ze swoim elektrycznym prototypem wskazuje na inne priorytety i... to by było właściwie na tyle.

Longbow w swoim debiucie proponuje dwa bliźniacze modele: Speedstera oraz Roadstera. Ten pierwszy nie ma szyb ani dachu, ten drugi to bardziej praktyczne coupe z wybrzuszonym dachem. Twórcy klasyfikują auta jako "Featherweight Electric Vehicles" - dosłownie "elektryki wagi piórkowej". Samochody bazują na autorskiej, aluminiowej platformie z kompaktowymi silnikami elektrycznymi i akumulatorami, które mają gwarantować masę własną poniżej jednej tony. Speedster ma ważyć tylko 895 kilogramów, rozpędzać się do setki w 3,5 sekundy i osiągać do 440 kilometrów zasięgu (według norm WLTP). Roadster ma przytyć do 995 kilogramów i rozpędzać się od zera do setki w czasie 3,6 sekundy. Zasię na jednym ładowaniu akumulatorów wzrośnie w jego przypadku do 450 kilometrów.

Dokładnymi danymi technicznymi swoich sportowych elektryków nowa marka jeszcze się nie chwali. Longbow na nikogo nie czeka i zbiera już rezerwacje na oba modele, które będą produkowane ręcznie. Speedster powstanie w liczbie ograniczonej do 150 egzemplarzy, w tym 10 w specyfikacji Luminary 1st Edition i 25 w specyfikacji Autograph Edition. Roadster nie będzie limitowany, poza wydaniem Luminary 1st Edition z limitem 50 sztuk i Autograph Edition z limitem 100 sztuk. Ceny Speedster zaczynają się od 85 tysięcy funtów, a Roadstera od 65 tysięcy funtów, wliczając VAT (obecnie to równowartość około 425 i 325 tysięcy złotych). Czy pisaliśmy, że Longbow na nikogo nie czeka? Pierwsze auta miałyby trafić do klientów już w przyszłym roku.
Źródło/zdjęcia: Longbow, longbowmotors.com Longbow Speedster na forumLongbow Roadster na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum