
Bentley Continental GT - Zgrana całość
Czwarta generacja Continentala GT powiększyła się o kolejny wariant napędowy. Mowa o nowej hybrydzie, która staje w hierarchii stopień niżej od topowej wersji GT Speed z systemem Ultra Performance Hybrid. Jest nią bazowy wariant z systemem High Performance Hybrid, który wylądował za jednym zamachem w coupe oraz kabriolecie.
Continental GT jest flagową propozycją Bentley'a w niszy potężnych, dwudrzwiowych grand tourerów nieprzerwanie już od ponad dwudziestu lat. W ubiegłym roku zadebiutowała nowa, czwarta generacja, która pożegnała się ze spalinowym silnikiem W12 i postawiła na zupełnie nowy system hybrydowy, wspomniane już Ultra Performance Hybrid. W połowie ubiegłego roku zadebiutował topowy Continental GT Speed, w którym wyciśnięto ponad 780 koni mechanicznych oraz okrągłe 1000 niutonometrów! To najszybszy, drogowy model w historii brytyjskiej marki. Jego prędkość maksymalna sięga 335 kilometrów na godzinę! Teraz na rynek wchodzi skromniejsze, bazowe coupe Continental GT oraz kabriolet Continental GTC z systemem High Performance Hybrid.

Pod maską podstawowych wariantów Continentala GT znajdziemy podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, któremu towarzyszy silnik spalinowy oraz akumulator o pojemności 25,9 kilowatogodzin. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła za pośrednictwem automatycznej, dwusprzęgłowej przekładnia o ośmiu biegach. Z silnika spalinowego wykrzesano tu 519 KM oraz 770 Nm, silnik elektryczny dodaje od siebie do 190 KM oraz 430 Nm. Maksymalna moc hybrydowego układu dochodzi do 680 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy sięga 930 niutonometrów (to o 102 KM i 70 Nm mniej w porównaniu z systemem Ultra Performance Hybrid). Coupe ma rozpędzać się od zera do setki w 3,7 sekundy, cięży aż o prawie 200 kilogramów kabriolet w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna: 270 kilometrów na godzinę w obu wersjach nadwoziowych.

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu, kołom z 21-calowymi felgami i oponami Pirelli, elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego, systemowi tylnych kół skrętnych oraz różnym trybom jazdy Continental GT ma sprawdzać się w dowolnych warunkach drogowych jako maszyna do przemierzania całego kontynentu wzdłuż i wszerz. Hybryda przyniesie spory zasięg w elektrycznym trybie jazdy: do 85 kilometrów w coupe oraz do 82 kilometrów w kabriolecie. Ceny podstawowego Continentala GT zaczynają się od 202,4 tysięcy funtów na terenie Wielkiej Brytanii, wliczając podatki (obecnie to ponad jeden milion złotych). Cenniki europejskie zaczynają się od 210,9 tysięcy euro, nie wliczając podatków (obecnie to równowartość około 905 tysięcy złotych). Dużo? Mało? Auta skonfigurowane, zamówienia złożone?
Źródło/zdjęcia: Bentley Motors Bentley Continental GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum