
Luso LM23 - Zabawka na tor
Luso Motors powołane do życia przez portugalskiego designera Ernesto Freitasa już wkrótce wypuści na rynek niewielki pojazd przeznaczony na Track Days - LM23.
Dwuosobowe pędzidełko inspirowane jest wyścigowym Lotusem 23b z lat sześćdziesiątych XX wieku. Pojazd oparty na aluminiowej ramie, na którą nakładane będzie karbonowe nadwozie waży niespełna 400 kilogramów i napędzany jest silnikiem z motocykla Hondy, CBR 1000.

Jednolitrowa jednostka napędowa rozwija moc 150 koni mechanicznych i połączona jest z sześciostopniową przekładnią sekwencyjną. Pojazd można bez większych trudów dostosować także do innych silników - jak twierdzi Freitas nawet do turbodoładowanego boxera Subaru.

Kompletny kit car bez silnika to wydatek rzędu 15 tysięcy euro. Luso Motors oferuje również dodatkowe modyfikacje konstrukcji i nadwozia a w przygotowaniu są już dwa kolejne modele - LM Sev-N oraz LM GT.
Źródło/zdjęcia: lusomotors.com, carscoop.blogspot.com Luso LM23 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum