Lotus Evora 414E Hybrid - Układ scalony
Ostatni rok inżynierowie Lotusa spędzili na intensywnych pracach nad hybrydowymi układami napędowymi, które sprowadzały się przeważnie do udziałów w projektach firm zewnętrznych. Nadszedł w końcu czas na zbudowanie czegoś na własnym podwórku - oto koncepcyjna Evora 414E Hybrid.
Pojazd bazujący na świetnie przyjętym coupe będzie mógł pochwalić się mocą 414 koni mechanicznym, zasięgiem co najmniej 485 kilometrów i sprintem do 60 mph (96,6 km) pochłaniającym niespełna 4 sekundy. Producent jednocześnie zapewnia, iż mimo paczki litowo-polimetorych baterii auto zachowa swą lekkość.
Układ napędowy modelu będą stanowić dwa silniki elektrycznie (każdy po 207 KM i 400 Nm), napędzające niezależnie tylną oś, połączone z jednostopniową przekładnią, symulującą pracę 7-stopniowej skrzyni biegów (łopatki przy kierownicy) oraz systemem rozdzielającym moment obrotowy i kontrolą trakcji. Poza nimi 414E będzie posiadać spalinową, 1,2-litrową, 3-cylindrową jednostkę Lotus Range Extender rozwijającą 48 KM, którą firma przedstawiła latem ubiegłego roku. Spalinowy motorek będzie współpracował z generatorem, który będzie ładował baterie z polimerów litu.
Hybrydowa Evora otrzyma również unikatowy system dźwiękowy emitujący brzmienie silnika do kabiny pasażerskiej i na zewnątrz (cztery warianty, w tym V6 i V12) oraz nowe wnętrze, pokrywę silnika i szklany dach zaprojektowane w Lotus Design. Premiera pojazdu nastąpi już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Genewie.
Źródło/zdjęcia: Lotus Lotus Evora 414E Hybrid na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum