Porsche 911 Carrera GTS - Klarowność z Weissachu
Jeśli tylko komuś brakowało jeszcze jakiegoś modelu w rozciągającej się daleko poza horyzont gamie 911 być może jego prośby zostały wysłuchane - Porsche prezentuje właśnie kolejny wariant swojego sztandarowego pojazdu. Tym razem to Carrera GTS, łącznik, który wchodzi w wąską szczelinę między Carrerą S a GT3.
Przypomnijmy: aktualna Carresa S wydziela 385 KM oraz 420 Nm i rozpędza się do 100 km/h ze skrzynią PDK i pakietem Sport+ w 4,3 sekundy. Waży przy tym 1455 kg. Z kolei 911 GT3 może pochwalić się 435 KM, 430 Nm, setką połykaną w 4,1 sekundy i masą 1395 kg. Jak widać miejsca na kolejny model nie ma za wiele, ale Niemcy i tak dopięli swego - gama 911 rozrosła się do 19 wersji (nie licząc modeli z edycji specjalnych jak Sport Classic).
Carrerę GTS, dostępną od razu jako coupe i kabriolet z poszerzoną tylną częścią nadwozia (prosto z Carrery 4) i szerszym ogumieniem oraz 19-calowymi felgami RS Spyder, napędza 3,8-litrowy boxer o mocy 408 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Maszyna z zamkniętym nadwoziem i pakietem Sport+ oraz 7-stopniową przekładnią PDK rozpędza się do 100 km/h w 4,2 sekundy i rozwija prędkość 304 km/h. Napęd przekazywany jest tylko na tył.
W Niemczech ceny modelu 911 Carrera GTS wraz z podatkiem VAT będą startować od 105 tysięcy euro (obecnie 415 tysięcy PLN). Pojazd będzie miał swoją publiczną premierę na salonie samochodowym w Paryżu, który otworzy się dla zwiedzających już 2 października.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Carrera GTS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum