Porsche 911 GT3 R Hybrid - Wersja 2.0
W ubiegłym roku jedną z gwiazd 24-godzinnego wyścigu na legendarnym torze wokół Nurburgu i okolic było hybrydowe Porsche 911 GT3 R. Do wygranej zabrakło niewiele: prowadząca maszyna w wyniku uszkodzenia silnika odpadła po 22 godzinach i 15 minutach. W tym roku historia ma się nie powtórzyć, o co ma zadbać 911 GT3 R Hybrid w wersji 2.0.
Największa nowość w poprawionym ścigaczu to o blisko 20% lżejszy układ hybrydowy, który dostarcza dodatkowo więcej mocy. Dwa silniki elektryczne wprawiają w ruch przednie koła, a z tyłu pracuje 4-litrowy boxer o mocy sięgającej w zależności od ustawień około 470 KM. Moc każdego silnika elektrycznego w porównaniu do ubiegłego roku zwiększono z 60 do 75 kilowatów - razem dają 204 KM.
Dodatkowy potencjał uruchamiany jest w zależności od ustawień automatycznie z wciśnięciem pedału gazu lub ręcznie przez kierowcę, na przykład w momencie wyprzedzania. Akumulator z kołem zamachowym, obracający się z prędkością do 40 tysięcy obrotów na minutę, umieszczono starym zwyczajem w miejscu fotela pasażera.
Zmodernizowany układ napędowy pozwolił również na modyfikacje nadwozia i obniżenie współczynnika oporu powietrza. Masa samochodu zmalała z 1350 do 1300 kilogramów. To wszystko pozwoliło jednocześnie na zmniejszenie zużycia paliwa. Nie zabrakło też udoskonaleń wnętrza, gdzie główną rolę odgrywa nowa, wielofunkcyjna kierownica z gąszczem przełączników.
Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0 z nadzieją na wygraną zadebiutuje podczas trzydziestego dziewiątego ADAC Zurich 24h-Rennen na Nordschleife. Wyścig będzie miał miejsce w weekend 25-26 czerwca. W ubiegłym roku zwyciężyła tu ekipa BMW Motorsport w M3 GT2, kładąc kres kilu latom nieprzerwanego panowania Porsche.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum