Aktualności
04.02.2012

Morgan Aero Coupe W swoim tempie

Morgan zabiera nas po raz kolejny w podróż w czasie. W ofercie marki na ten rok znalazły się aż trzy nowe modele, które stylem cofają się do połowy ubiegłego stulecia, ale korzystają z jak najbardziej nowoczesnych technologii. Najmłodszym i najszybszym pojazdem w tym towarzystwie jest nowe Aero Coupe.

Retro coupe z charakterystycznym zezem korzysta z 4,8-litrowego V8 od BMW, połączonego z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów również od BMW lub z automatem z taką samą liczbą przełożeń od ZF. Mierzący 4,15 metrów długości pojazd oparty na nitowanym, aluminiowym podwoziu waży 1175 kilogramów i legitymuje się mocą 367 koni mechanicznych i momentem obrotowym 490 Nm. Firma oferuje dodatkowo sportowy wydech, który zwiększa moc do 390 KM.

Morgan Aero Coupe

Aero Coupe, inspirowane wyścigowym Aero GT3, rozpędza się do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 273 km/h. Z tego samego silnika BMW o takich samych parametrach, połączonego z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów, korzysta również nowa generacja roadstera Plus 8. Auto budowane również na aluminiowym, nitowanym podwoziu, waży 1100 kilogramów. To najlżejszy, dopuszczony do ruchu drogowego samochód z V8 na świecie.

Morgan Plus 8

Plus 8 rozwija prędkość 100 km/h w czasie 4,5 sekund i rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, zostawiając w tyle trzecią i ostatnią premierę, jaką jest nowy Roadster. Pojazd ten korzysta teraz z 3,7-litrowego V6 serii Cyclone od Forda. Jednostka współpracująca tylko z ręczną skrzynią Forda rozwija moc 260 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 352 Nm.

Morgan Roadster 3.7

Nowy Roadster, budowany na podwoziu z galwanizowanej stali, mierzy 4,01 metra długości i waży 950 kilogramów. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,9 sekund i rozwija prędkość maksymalną 225 km/h. Każdy model Morgana podlega programowi indywidualizacji, którego możliwości są w zasadzie nie możliwe do wyczerpania.

Skomentuj na forumUdostępnij