Aktualności
07.07.2012

Mazda MX-5 Poprawka na pogodę

Mazda MX-5, znana w swojej ojczyźnie po prostu jako Roadster, a w USA jako MX-5 Miata, przeszła drobną kurację odmładzającą. Trzecia generacja, która przeszła już faceliffting pod koniec roku 2008, w końcówce swojego żywota nie potrzebowała większym zmian i całość sprowadza się tylko do detali.

Najpopularniejszy roadster świata kusi teraz przede wszystkim nowym pasem przedniego zderzaka z ospoilerowaniem, nowym kolorem tapicerki, nowym kolorem nadwozia (Dolphin Gray Mica), zmienioną charakterystyką pracy pedałów gazu i hamulca oraz nowym system Active Bonnet, chroniącym przechodniów w razie wypadku poprzez uniesienie przedniej maski. Dzięki nowym, 17-calowym felgom i zmniejszeniu ilości kabli symbolicznie zmniejszono także masę własną auta.

Mazda MX-5

Reszta to dobrze znane rozwiązania technologiczne, które z udoskonaleniami produkowane są od maja 2005 roku. Pod maską pracuje 2-litrowy, rzędowy silnik, którego moc ląduje na tylne koła poprzez pięcio- lub sześciostopniową, ręczną lub 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów. W zależności od rynku i skrzyni biegów pod prawą nogą mamy od 160 do 170 koni mechanicznych.

Mazda MX-5

Odmłodzona MX-5, która weszła na japoński rynek w tym tygodniu, dostępna z miękkim lub twardym, chowanym dachem wyceniona została w podstawowej wersji na 2,33 miliony jenów (około 100k PLN). Prace nad zupełnie nową, czwartą generacją modelu, już trwają. Na mocy porozumienia z Fiatem na jego podwoziu zostanie oparty także nowy roadster marki Alfa Romeo, który będzie produkowany w Hiroszimie.

Skomentuj na forumUdostępnij