Audi RS Q3 - Transfer filozofii
Rodzina modeli Audi z literami S i RS w nazwach rozrasta się w zastraszającym tempie. Po styczniowych SQ5 oraz RS7 Sportback i ujawnionym kilka dni temu S3 Sportback na scenę wchodzi RS Q3. Jako koncept model przedstawiono wiosną minionego roku. Pojazd miał 360 KM i rozwijał setkę w czasie 5,2 s.
Seryjne RS Q3, pierwsze RS w modelach serii Q i już ósme RS w ofercie marki na rok 2013, jest skromniejsze. Auto napędzane jest 5-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,5 litrów z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozwija 310 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Sprint od zera do 100 km/h trwa 5,5 sekund, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Silnik auta, który w latach 2010-2012 został trzy razy nagrodzony tytułem "Międzynarodowego silnika roku" w swojej klasie, współpracuje po raz pierwszy z systemem start/stop. Średnie zużycie paliwa zmniejszono dzięki temu do 8,8 litrów na 100 kilometrów. Jednostkę połączono z 7-stopniową przekładnią S-Tronic z funkcją Launch Control. Napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła poprzez układ quattro ze sterowanym hydraulicznie i elektronicznie, wielotarczowym sprzęgłem przy tylnej osi.
RS Q3 mierzy 4,41 metry długości, w stosunku do zwykłego Q3 ma obniżone o 25 milimetrów zawieszenie, stoi na kołach o średnicy 19 cali, waży 1730 kilogramów i oferuje bagażnik o pojemności 356, a po złożeniu tylnej kanapy 1261 litrów. Do pierwszych właścicieli na rynku niemieckim samochód trafi jesienią. W bazowej wersji będzie kosztował 54,6 tysięcy euro, czyli prawie 230 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi RS Q3 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum