Aktualności
30.05.2013

Vauxhall VXR8 GTS Walka w parterze

Do Wielkiej Brytanii przybywa najmocniejszy, drogowy samochód, jakie kiedykolwiek opuścił granice Australii. Oto nowy, doładowany VXR8 GTS ze stajni Vauxhalla, mocniejszy od poprzednika o ponad 150 koni mechanicznych i prawie 190 niutonometrów. BMW M5 i Mercedes-Benz E 63 AMG - strzeżcie się!

Angielska maszyna to bliźniak australijskiej serii Gen-F GTS, którą na bazie Holdena Commodore przygotowuje oddział Holden Special Vehicles z wykorzystaniem zaplecza General Motors. VXR8 GTS zasilany jest silnikiem prosto z Chevroleta Camaro ZL1. Mowa o 6,2-litrowym V8 ze sprężarką Eaton, która wyciska 584 KM i 738 Nm, przekazywane na tylną oś poprzez ręczną lub automatyczną przekładnię o sześciu biegach.

Vauxhall VXR8 GTS

Uzbrojenie GTS obejmuje m.in. zupełnie nowy system Brake Torque Vectoring, redukujący podsterowność, zawieszenie adaptacyjne Magnetic Ride Control trzeciej generacji z trzema trybami pracy (Touring, Sport, Track), szersze ogumienie Continental, przeprogramowane systemy ESC, kontrolę trakcji, kontrolę szybkiego startu (tylko dla manualnej skrzyni biegów), większe tarcze i zaciski hamulcowe od AP oraz szereg systemów zapobiegającym kolizjom i innym niespodziankom na drodze.

Vauxhall VXR8 GTS

O osiągach modelu Vauxhall na razie nie wspomina. Poprzegnik GTS, VXR8 zasilany 431-konnym V8 serii LS3, na rozpędzenie się do 60 mph potrzebował 4,9 sekund i ograniczony był do 250 km/h. VXR8 GTS pojawi się na brytyjskim rynku pod koniec roku i będzie kosztował prawie 55 tysięcy funtów, czyli około 270 tysięcy złotych. Dla porównania: za przeszło 73 tysięcy funtów dostaniemy nowe BMW M5.

Skomentuj na forumUdostępnij