Aktualności
15.06.2013

Bentley Continental GT3 Staje się faktem

Bentley obchodzi dziś dziesiątą rocznicę swojej czwartej i jak na razie ostatniej wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Obecnie Brytyjczycy nie mają maszyny klasy LMP1, więc na kolejną wygraną się nie zanosi. Swój powrót na tor marka wiąże z autem klasy GT3, zbudowanym na bazie Continental GT.

Wyścigowy Continental GT3 po raz pierwszy został pokazany prawie dziewięć miesięcy temu. Bentley nie zdradzał wówczas żadnych szczegółów na temat auta, ale teraz nie ma wyboru - prace nad samochodem trwają nieprzerwanie od sześciu miesięcy i pewne jest, że nie pozostanie od tylko konceptem. Pieczę nad projektem sprawuje Brian Gush, szef oddziału sportowego, który stał za wygraną w Le Mans w 2003 roku.

Bentley Continental GT3

Torowa maszyna wyposażona będzie w 4-litrowe, podwójnie doładowane, umieszczone z przodu V8, współpracujące z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. W seryjnym Continentalu silnik rozwija 507 koni mechanicznych mocy. W wersji torowej moc będzie oczywiście zależna od modyfikacji wynikających z wytycznych regulaminu grupy GT3 i wymogów danej serii wyścigowej.

Bentley Continental GT3

W porównaniu do drogowego GT, który waży około 2300 kilogramów pozbyto się... aż przeszło 1000 kilogramów! Zbędna masa zniknęła wraz z luksusowym wyposażeniem, wykończeniem czy ponad pięćdziesięcioma centralkami elektronicznymi, sterującymi wszystkimi systemami auta. Same drzwi ważą zaledwie 12% tego, co ważą drzwi w seryjnym Continentalu. Prace trwają, samochód ma już wkrótce wejść w fazę testów.

Skomentuj na forumUdostępnij