Aktualności
15.06.2013

BMW 4 Series Coupe Czwórka z przodu

Na 4 Series Coupe w wersji seryjnej BMW kazało nam czekać tylko siedem miesięcy, które upłynęły od ujawnienia konceptu. To już czwarta generacja coupe klasy średniej, firmowanego przez niemiecki koncern, która zastępuje 2-drzwiową serię 3 i całkowicie odcina się od wariantów nadwoziowych z większą liczbą drzwi.

W porównaniu do poprzedniej generacji auto jest szersze, niższe, dłuższe i wyróżnia się dłuższym o 50 milimetrów rozstawem osi. W porównaniu do aktualnej, 4-drzwiowej limuzyny serii 3 zwiększono rozstaw kół (o 45 milimetrów z przodu i 80 milimetrów z tyłu) i obniżono o 10 milimetrów zawieszenie. Dzięki temu środek ciężkości przeniesiono na wysokość niecałych 500 milimetrów nad nawierzchnią drogi i uzyskano rozkład masy między osiami w stosunku 50:50.

BMW 4 Series Coupe

Coupe uzbrojono między innymi w przeprojektowane w porównaniu do limuzyny zawieszenie, któremu towarzyszyć mogą elementy z pakietu M Sport, poprawiające pracę całego podwozia. Dla równowagi BMW zaprogramowało kilka trybów jazdy, a wśród nich Eco Pro. Oprócz M Sport do wyboru będą jeszcze trzy inne linie indywidualnego wykończenia i wyposażenia: Sport, Luxury oraz Modern.

BMW 4 Series Coupe

Na starcie 4 Series Coupe oferowane będzie z jednym z trzech silników do wyboru. Mowa o dwóch silnikach benzynowych z napędem przekazywanym na tył lub na wszystkie cztery koła oraz jednostką wysokoprężną. Silniki będą połączone z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub opcjonalnym, 8-stopniowym automatem, który dla wersji xDrive będzie standardem bez możliwości wymiany na manual.

BMW 4 Series Coupe

Model wysokoprężny to 420d Coupe z 4-cylindrową jednostką TwinPower Turbo o pojemności 2 litrów i mocy 184 KM, która spala średnio z automatyczną skrzynią biegów tylko 4,6 litrów paliwa na 100 kilometrów. Bazowa wersja benzynowa to 428i Coupe z 4-cylindrową jednostką o pojemności 2 litrów i mocy 245 KM, ważące 1540 kilogramów i rozpędzające się do 100 km/h w czasie 5,8 sekund. Średni apetyt na paliwo: 6,3 l.

BMW 4 Series Coupe

Ofertę silnikową zamknie na starcie 435i Coupe z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3 litrów i mocy 306 koni mechanicznych. Auto w takim wydaniu, w zależności od skrzyni i napędu na tył lub xDrive, waży od 1510 do 1590 kilogramów. W najlepszym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę zajmie tylko 4,9 sekund, a średnie zużycie paliwa sięgnie 7,2 l/100 km. BMW 4 Series Coupe zadebiutuje jesienią na salonie samochodowym we Frankfurcie, a niedługo później pojawi się w salonach sprzedaży.

Skomentuj na forumUdostępnij