Aktualności
01.10.2013

Riley DP Ford Funkcja w czasie

W przyszłym roku na amerykańskich torach pojawi się zupełnie nowy, wyczynowy silnik Forda z rodziny EcoBoost. Marka chce zawojować serię wyścigową United SportsCar Championship, która zastąpi obecne American Le Mans Series oraz Rolex Sports Car Series. Pierwszy cel to 24-godzinny wyścig na Daytonie.

Od 2005 roku na Daytonie niepodzielnie rządzą prototypy produkcji Riley Technologies, które wygrywały już z silnikami Pontiaca, Lexusa, Porsche, BMW oraz w ubiegłym roku Forda. W nową, fordowską jednostkę wyposażona zostanie kolejna ewolucja maszyny Riley'a klasy DP (Daytona Prototype), która dzięki tej współpracy zyska także kilka akcentów nawiązujących do seryjnych aut z błękitnym owalem na masce.

Riley DP Ford

Motor przygotowali inżynierowie oddziału Ford Racing, którzy pomagali także przy aerodynamice samochodu oraz specjaliści Roush Yates Racing Engines. Jest nim podwójnie doładowana jednostka V6 o pojemności 3,5 litrów z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Na polu złożonym w większości z maszyn z widlastymi ósemkami silnik ten ma pokazać, że można pogodzić osiągi z niskim spalaniem.

Riley DP Ford

Riley DP z silnikiem Forda wyjedzie na pierwsze testy na Daytonie już w połowie przyszłego tygodnia. W styczniu przyszłego roku prototyp pojawi się w 24-godzinnym wyścigu na tym samym obiekcie, a potem wystartuje w 11 kolejnych eliminacjach pierwszego sezonu serii USCC. Ford chce zabłysnąć już przy pierwszej okazji i nie tylko wygrać, ale także pobić rekord okrążenia Daytony. Najlepszy wynik na pętli Tri-Oval ze średnią aż 338,5 km/h należy od 1987 roku do Billa Elliotta, kierowcy serii NASCAR.

Skomentuj na forumUdostępnij