Aktualności
18.04.2014

Mazda MX-5 25th Anniversary Edition

Najpopularniejszy roadster świata, czyli Mazda znana na naszym rynku pod oznaczeniem MX-5, obchodzi w tym roku ćwierćwiecze swojego istnienia. Okazja ta skłoniła oczywiście Japończyków do przygotowania specjalnej serii rocznicowej, obok której ujawniono także podwozie zupełnie nowej generacji, powstającej we współpracy z Fiatem.

MX-5, znana w innych rejonach świata jako Miara lub po prostu Roadster, debiutowała w 1989 roku na wystawie w Chicago. Od tamtego czasu znalazła przeszło 940 tysięcy nabywców. Tegoroczną serię 25th Anniversary Edition poznamy między innymi po twardym, chowanym dachu w czarnym kolorze, czerwonym lakierze Soul Red Metallic nadwozia, 17-calowych, aluminiowych felgach w odcieniu Dark Gunmetal oraz skórzanej tapicerce.

Mazda MX-5 25th Anniversary Edition

Największą zmianą od strony technicznej w stosunku do standardowej MX-5 będą amortyzatory Bilstein. Auto zasilane będzie standardowym, 2-litrowym silnikiem wolnossącym o mocy 160 koni mechanicznych. Do wyboru będzie skrzynia ręczna lub automatyczna, obie o sześciu biegach, przekazujące napęd na tylną oś. Za miejsce premiery MX-5 25th Anniversary Edition, wybrano salon samochodowy w Nowym Jorku, na który przygotowano wystawę złożoną ze wszystkich generacji MX-5 oraz kilku edycji specjalnych.

Mazda MX-5 Skyactiv-Chassis

W tym samym miejscu Mazda pokazała również nowe podwozie przyszłej generacji swojego przebojowego roadstera, określane mianem Skyactiv-Chassis. Silnik położony jest tu jeszcze niżej, niż poprzednio i jeszcze bliżej środka ciężkości auta. Cały samochód ma ważyć o przeszło 100 kilogramów mniej, niż oferowany obecnie model. Nowa MX-5 powstaje we współpracy z koncernem Fiata, który swój odpowiednik mógłby wypuścić pod marką Alfa Romeo, Abarth lub własną.

Skomentuj na forumUdostępnij