Mercedes-AMG GT - Droga innowacji
Mercedes-AMG zapowiada swoje drugie, solowe dzieło po modelu SLS AMG starannie podzielonymi etapami. Drugie, ale pierwsze pod własną marką. Po serii zdjęć i filmów z zamaskowanym coupe, próbkach brzmienia jednostki napędowej oraz ukazaniem w całej okazałości wnętrza auta, przyszedł czas na kilka słów o jego silniku.
Pod maską coupe w pozycji przedniej, wzdłużnej, centralnej wyląduje zupełnie nowa, ręcznie składana jednostka napędowa niemieckiej firmy o oznaczeniu M178. Silnik w układzie V8 będzie miał cztery litry pojemności, suchą miskę olejową, która pozwoli na jego osadzenie o 55 milimetrów bliżej nawierzchni, cylindry wykonane w technologii NanoSlide, którą AMG doskonali od 2006 roku oraz dwie turbosprężarki umieszczone tak, aby zaoszczędzić jak najwięcej miejsca.
To oczywiście nie wszystko. Ekipa Mercedes-AMG zdradziła również możliwości silnika. Model GT będzie dysponował mocą sięgającą 510 koni mechanicznych i momentem obrotowym dochodzącym do 650 niutonometrów. To o 61 KM mniej, niż w wolnossącym V8 z SLS AMG pierwszej generacji, które z 6,2 litrów produkowało dokładnie tyle samo niutonometrów. Należy jednak pamiętać, że GT nie będzie pełnoprawnym następcą SLS AMG, ale modelem mniejszym, lżejszym i tańszym, który wypełni lukę w ofercie marki po zakończeniu produkcji skrzydlatego coupe.
Serce Mercedesa-AMG GT ma ważyć 209 kilogramów. Silnik będzie rozwijał maksymalną moc przy 6250 obrotach na minutę, a maksymalny moment w zakresie od 1750 do 4750 obrotów na minutę. Odcięcie przy 7200 obr/min. Niemcy pokażą samochód całemu światu już jesienią podczas salonu samochodowego w Paryżu, który dla zwiedzających będzie otwarty od 4 do 19 października (wcześniej dwa dni prasowe).
Źródło/zdjęcia: mercedes-amg.com Mercedes-AMG GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum