Nissan 370Z Nismo Roadster - Miernik wartości
Operujące od przeszło trzech dekad Nissan Motorsports opanowało salon samochodowy w Chicago. Na amerykańskiej wystawie obok seryjnych GT-R Nismo, 370Z Nismo i Juke Nismo, a także konceptu Sentra Nismo pokazano po raz pierwszy publicznie wyścigowe coupe GT-R LM Nismo klasy LMP1 oraz kolejny koncept. Oto zupełnie nowy 370Z Nismo Roadster.
W odróżnieniu od poprzednich, drogowych projektów Nismo auto wystrzegło się świecących jasną czerwienią akcentów, które zastąpiły elementy z włókien węglowych w kolorze czerwieni wpadającej w czerń. Obok efektownego body kitu z wydatnym ospoilerowaniem maszyna przyciąga oko nowymi felgami, obniżonym zwieszeniem oraz czarno-białą kabiną dla dwóch osób z fotelami Recaro. Większość pozycji z zestawu modyfikacji przeniesiono bezpośrednio z produkowanego seryjnie coupe w wersji Nismo.
Do napędu roadstera służy oczywiście widlasta szóstka o pojemności 3,7 litrów, którą w Nismo zoptymalizowano przede wszystkim pod kątem dostępności wyższego momentu obrotowego w szerszym zakresie obrotów. Umieszczony z przodu, wprawiający w ruch tylne koła silnik rozwija około 355 koni mechanicznych. Dla miłośników liczb więcej informacji nie ma - jak na naturę konceptów przystało wszelkie detale techniczne samochodu pozostają tajemnicą.
Japońska marka nie ukrywa, że na razie nie ma żadnych planów co do produkcji otwartego 370Z Nismo, a pojazd powstał wyłącznie w celu przyciągnięciu uwagi do serii Z. Jednocześnie daje do zrozumienia, że takie właśnie auto chętnie dołączyłaby do gamy Nismo, która już teraz obejmuje cztery modele. To maszyny wspomniane na samym początku: szczytowe osiągnięcie marki w postaci coupe GT-R Nismo o mocy okrągłych 600 koni mechanicznych, 344-konne coupe 370Z Nismo, 200-konny Juke Nismo oraz jeszcze mocniejszy, bo 218-konny Juke Nismo RS.
Źródło/zdjęcia: Nissan Nissan 370Z Nismo Roadster na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum