Hyundai Veloster - Rally Edition
Asymetryczny Veloster przy okazji rozpoczynającego się w tym tygodniu salonu samochodowego w Chicago przechodzi szereg zabiegów odmładzających, wpływających na jego wygląd, wyposażenie oraz osiągi. Hyundai powiększa jednocześnie ofertę o limitowaną serię Rally, która wywodzi się z najmocniejszego, przeszło 200-konnego wariantu Turbo R-Spec.
Veloster Rally Edition stawia przede wszystkim na osiągi: jeszcze lepsze trzymanie się drogi i bardziej precyzyjne reakcje na polecenia kierowcy. W związku z tym w modelu przeprojektowano zawieszenie, zainstalowano lekkie, 18-calowe felgi Rays, dodano skrócony drążek skrzyni biegów i dorzucono kilka elementów wykonanych z włókien węglowych. Do tego dorzucono nowe dywaniki, pojawiające się w kilku miejscach logotypy oraz zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu matowy, błękitny lakier.
Tak samo, jak w standardowym Velosterze Turbo pracuje tu 1,6-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Czterocylindrowy motor rozwija 204 konie mechaniczne i 264 niutonometry, które wysyłane są na przednią oś. W przypadku Rally Edition nie mamy wyboru: Hyundai będzie oferował model wyłącznie z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. W bazowym Turbo pojawi się w tym roku opcja w postaci nowej, 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej.
Veloster w stojącym na samym szczycie wydaniu Rally Edition zostanie wypuszczony w 1200 egzemplarzach, których cena nie jest jeszcze znana. Poniżej znajdziemy gamę zaczynającą od Velostera z przekładnią DCT i silnikiem o mocy 134 koni mechanicznych. We wszystkich autach w tym roku znajdzie się m.in. nowa kamera wspomagająca cofanie, sześć poduszek powietrznych, sprzęt multimedialny marki Pandora, nowe felgi z szerszym ogumieniem, wentylowana maska silnika, a w modelach Turbo system Torque Vectoring Control.
Źródło/zdjęcia: Hyundai Hyundai Veloster Rally Edition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum