SCG 003 - Ale numer
Hybrydy rządzą obecnie wśród najszybszych, drogowych i wyścigowych samochodów, ale nie znaczy to, że nie mają wielu przeciwników. Należą do nich między innymi Gordon Murray, ojciec słynnego McLarena F1 i James Glickenhaus, właściciel unikatowego Ferrari P4/5. Ten drugi ma już gotowe antidotum na hybrydy. To wyczekiwane od miesięcy SCG 003 o podwójnej osobowości.
"Zero Zero Trójka" to najbardziej ambitne dzieło w dotychczasowej działalności ekipy Scuderia Cameron Glickenhaus i drugi, autorski samochód po projekcie wyścigowego coupe P4/5 Competizione, które przeszło już w stan spoczynku i zostało przystosowane do poruszania się po zwykłych drogach. Nowy model z definicji łączy te dwa światy. Dzięki modułowej budowie SCG 003 będzie można przekształcić z pojazdu drogowego w wyścigowe 003C i odwrotnie, łącznie z wymianą jednostki napędowej. Przy okazji znacząco obniży to koszty serwisowania i napraw.
Samochód będący owocem pasji specjalistów z Włoch i Stanów Zjednoczonych - po tej pierwszej stronie przede wszystkim Paolo Garella, GranStudio i Podium Engineering - został poczęty kilka lat temu, a prace nad nim ruszyły oficjalnie wczesną wiosną 2013 roku. W połowie grudnia ubiegłego roku pierwsza sztuka wyścigowego 003C wyjechała na tor testowy Vairano. W połowie stycznia na testach na pętli Vallelunga pojawił się drugi egzemplarz. Samochód zbudowany jest wokół węglowego kadłuba z niezależnym zawieszeniem silnikiem umieszczonym centralnie i karoserią z kompozytów, którą na zamówienie SCG produkuje znane z tuningu egzotyków Mansory, ekspert w temacie włókien węglowych. Instalację baterii i silników elektrycznych wykluczono już na starcie.
Samochód zbudowano z regulaminem grupy GT3 w ręku i prototypami klasy LMP1 przed oczami, do których bezpośrednio nawiązuje choćby pionowa płetwa, pociągnięta wzdłuż pokrywy komory silnika, zintegrowana z tylnym spoilerem. Niestety 003 prawdopodobnie nie zobaczymy w bezpośrednim starciu z największymi markami w grupie GT3, która wymaga zbudowania odpowiedniej liczby egzemplarzy (rozmowy z ACO i FIA o innych opcjach, łącznie z przygotowaniem auta w specyfikacji LMP1, trwają). Na chwilę obecną pewne jest, że 003C wystartuje w niemieckim pucharze VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring), którego punktem kulminacyjnym jest 24-godzinny wyścig na Nürburgring Nordschleife. Wcześniej SCG rywalizowało tu z modelem P4/5 Competizione.
Wyścigowe 003C zasilane będzie podwójnie doładowanym, zmodyfikowanym przez Autotecnica Motori silnikiem V6 od Honda Performance Development o pojemności 3,5 litrów, który od lat wykorzystywany jest w różnego typu sportach samochodowych. Motor zostanie połączony ze skrzynią biegów Hewland. SCG 003 Stradale ma korzystać z innego, podwójnie doładowanego silnika V6, przygotowywanego przez SCG. Będą też inne opcje. Jedną z możliwości ma być instalacja w 003S podwójnie doładowanej jednostki W12, która mogłaby rozwijać nawet 1000 koni mechanicznych.
Podczas światowej premiery na międzynarodowej wystawie w Genewie w przyszłym tygodniu Scuderia Cameron Glickenhaus pokaże dwa egzemplarze: wyścigowe 003 Competizione oraz drogowe 003 Stradale z karoserią z wyeksponowanym włóknem węglowym. Niedługo później cywilne 003S z Glickenhausem za kierownicą będzie można spotkać na ulicach Nowego Jorku. Na szwajcarskim salonie będzie można zakupić 003C bezpośrednio u producenta i złożyć zamówienie na 003S, które ma być gotowe do odbioru przez pierwszym właścicieli przed końcem tego roku. Tegoroczny sezon serii VLN, w której zobaczymy 003C wystartuje w ostatni weekend marca.
Źródło/zdjęcia: scg003project.com SCG 003S na forumSCG 003C na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum