Morgan Aero 8 - Piąta ósemka
Morgan ma nowego Aero 8, który na wzór większości modeli marki utrudnia na wiele sposobów określenie siebie postronnemu obserwatorowi w przestrzeni i czasie... i odróżnienie od poprzedniej generacji. Ale model ten nie jest adresowany do przypadkowych osób. Sportowe auto w stylu retro wypełnia niszę, do której zaglądają tylko nieliczni.
Pierwsza generacja Aero pojawiła się w 2000 roku, od którego na tego typu platformie sprzedano ponad 1250 samochodów. Dzisiejszy Aero 8, który został pokazany na salonie samochodowym w Genewie, jest już piątym wcieleniem jednego z najszybszych i najbardziej luksusowych Morganów. Maszynę z nową, otwartą karoserią z aluminium - hardtop dostępny jest za dopłatą - zbudowano na aluminiowym podwoziu, które przeprojektowano przede wszystkim z myślą o zwiększeniu sztywności.
Aero 8 otrzymał nowe zawieszenie, przeprogramowany ABS, wspomaganie kierownicy oraz nowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu od BMW. Sercem maszyny jest motor produkcji BMW: widlasta ósemka o pojemności 4,8 litrów, którą można połączyć z ręczną skrzynią BMW o sześciu biegach lub automatem ZF z łopatkami przy kierownicy. Silnik rozwija 372 konie mechaniczne i 490 niutonometrów, które przenoszone są tylko na tylne koła. Model z manualem waży 1180 kilogramów, z automatem jest o 80 kilogramów lżejszy, ale w obu przypadkach potrzebuje 4,5 sekund na rozwinięcie 100 km/h. Prędkość maksymalna może sięgać 273 km/h.
Ręczna produkcja nowego Aero 8 w zakładach w Malvern rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku. Już w kwietniu Morgan zakończy produkcję aktualnych modeli Aero SuperSports oraz Coupe. Liczba egzemplarzy Aero 8, określanego przez producenta najbardziej dopracowanym modelem w jego historii, będzie ograniczona, a niekończąca się liczba opcji na liście wyposażenia dodatkowego, kolorów czy materiałów pozwoli na budowanie sztuk jedynych w swoim rodzaju.
Źródło/zdjęcia: morgan-motor.co.uk Morgan Aero 8 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum