
Honda NSX - Tech talk
Honda utwardza grunt pod wprowadzenie do sprzedaży zupełnie nowego coupe NSX, które w formie gotowej do produkcji seryjnej pokazano pierwszy raz w styczniu tego roku. Tym razem Japończycy odwiedzili targi World Congress and Exhibition w Detroit pod szyldem Society of Automotive Engineers, na których ujawnili szereg nowych szczegółów technicznych.
Nowe informacje skupiały się na trzech elementach: podwoziu i karoserii, przepływom powietrza oraz na hybrydowym układzie napędowym. NSX będzie produkowana wokół innowacyjnego szkieletu z aluminium, stali i włókien węglowych ze zintegrowaną, aluminiową ramą przestrzenną. Po raz pierwszy w przemyśle samochodowym do budowy podwozia zostanie wykorzystana technologia tak zwanego odlewania ablacyjnego, opracowana przez Alotech, łącząca powszechnie stosowane odlewanie z różnego rodzaju metodami natychmiastowego chłodzenia, która pozwoli na znaczące zwiększenie sztywności całej konstrukcji.

Podejście do zarządzania przepływającym nad, pod i przez auto powietrzem sprowadza się do braku jakichkolwiek elementów aktywnych aerodynamicznie i zastosowania aż dziesięciu chłodnic, z których trzy odpowiadają na odprowadzanie ciepła od silnika spalinowego, a reszta skupia się wokół trzech silników elektrycznych, kondensatorów i skrzyni biegów. Kształty pojazdu doskonalono w tunelu aerodynamicznym w Raymond w stanie Ohio, wykorzystując bardzo szczegółowe modele w zmniejszonej skali. Nad pełnowymiarową NSX pracowano w tunelu aerodynamicznym w Japonii.

Układ napędowy nowej NSX, system Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive, będzie skupiony wokół benzynowej, rozwidlonej pod kątem 75 stopni jednostki V6 z dwiema turbosprężarkami i suchą miską olejową, połączonej z 9-stopniową skrzynią biegów DCT i motorem elektrycznym, podczepionym pod wał korbowy. Z przodu znajdziemy kolejne dwa silniki elektryczne. Honda ciągle milczy na temat mocy pojazdu, a w Detroit potwierdziła jedynie, że zaprojektowany od zera, umieszczony centralnie silnik spalinowy będzie miał 3,5 litra pojemności.
Źródło/zdjęcia: Honda Honda NSX na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum